نوجوانان تکواندوکار ایران قهرمان آسیا شدند

تهران (پانا) - تکواندوکاران دختر و پسر نوجوان ایران عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان تکواندوکار ایران قهرمان آسیا شدند

یازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا که از چهارم شهریور با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از ۲۸ کشور به میزبانی "هوشیمینه"ویتنام آغاز شده بود، عصر امروز با قهرمانی تکواندوکاران دختر و پسر ایران در مجموع با کسب ۱۱ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به پایان رسید.

تیم ایران که در این دوره از مسابقات با ۱۸ تکواندوکار شرکت داشت، با ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی، امیرحسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی، فرشته فتحی، ساغر مرادی و الهام حقیقی صاحب مدال طلا شدند، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست ۲ مدال نقره و یاسین، ولی زاده همراه با محمدامین کارساز هم ۲ مدال برنز کسب کردند.

در گروه پسران ایران با کسب پنج نشان طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بالاتر از تیم‌های کره جنوبی و چین بر بام آسیا ایستاد و در گروه دختران نیز ایران با ۶ مدال طلا قهرمان شد و تیم‌های چین و کره جنوبی نیز عنوان دوم و سوم را بدست آوردند.

همچنین راضیه آقاجانپور سرمربی تیم دختران و وحید عبداللهی سرمربی تیم پسران عنوان برترین مربی را کسب کردند. امیرحسین ملکی نیز به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد.

جایزه بهترین تکواندوکاران دختر و پسر به «تان سباستین» از مالزی و «شهد محمد سعد» از عراق رسید. محمدرضا یاری سرمربی ایرانی تیم عراق در این مسابقات بود.

در روز دوم و پایانی مسابقات تکواندو نوجوانان آسیا، مبارزات تکواندوکاران اوزان منهای ۴۸، ۵۵، ۶۳، ۷۳ و به اضافه ۷۸ در گروه پسران و اوزان منهای ۴۴، ۴۹، ۵۵، ۶۳ و به اضافه ۶۸ کیلوگرم در گروه دختران برگزار شد که ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی، امیرحسین ملکی، فرشته فتحی، ساغر مرادی صاحب مدال طلا شدند.

هدایت تیم نوجوانان پسر برعهده وحید عبداللهی است، ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور هم مربیان تیم ملی هستند و راضیه آقاجانپور به عنوان سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتیبه عنوان مربی تیم دختران نوجوان را همراهی کردند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور مدیر تیم در این رقابت‌ها بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار