معاون آموزش ابتدایی البرز خبر داد:

یادگیری زبان و مهارت‌های زبانی، از مهمترین اهداف هر نظام آموزشی است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد یادگیری زبان و مهارت‌های زبانی، از مهمترین اهداف هر نظام آموزشی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری زبان و مهارت‌های زبانی، از مهمترین اهداف هر نظام آموزشی  است

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: طرح مطالعه دقیق-یادگیری عمیق، در راستای ارتقای مهارت های زبانی و تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان در تابستان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین نشانگرهای توسعه یافتگی هر کشوی است پس اهمیت آن باید مورد تاکید قرار گرفته شود.

حسینی به نقل از مقام معظم رهبری درباره کتابخوانی اظهار کرد: اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. کتاب، مقوله‌ بسیار مهمى است و نقش و جایگاه مخصوصى دارد. جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی‌کند. کتاب را باید ترویج کرد. مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی آنها شود.

معاون آموزش ابتدایی ضمن بیان اهمیت زبان و توانایی‌های چهارگانه زبانی به عنوان ابزارهای ‌کلیدی برقراری ارتباط و زیربنای فعالیت های آدمی، این مهارت ها را بخش قابل ‌توجهی از فرایند تبادل افکار، احساسات، اطلاعات و دانش ‌بشری دانست که رمزگشایی کلمات و دستیابی به ذخایر بی‌انتهای تجربه بشری، کسب مهارت های اجتماعی چون تعامل با دیگران، تشکر و قدردانی، گوش‌دادن به دیگران و قدرت انتقال فکر، به وسیله آنها انجام می‌گیرد. بنابراین یادگیری زبان و مهارت های زبانی، از مهمترین اهداف هر نظام آموزشی محسوب می شود.

وی به اجرای طرح مطالعه دقیق- یادگیری عمیق در طول تابستان برای تمام دانش آموزان اشاره کرده و این طرح را در راستای ارتقای مهارت های زبانی دانش آموزان، ارزشمند و بااهمیت قلمداد کرده و گفت: از آنجا که به منظور اجرای این طرح یک کانال استانی تشکیل شده است و هر هفته برای هر یک از پایه های ابتدایی یک کتاب بارگذاری می شود، پیگیری های به‌هنگام و مستمر مجریان و معرفی صحیح و اطلاع‌رسانی‌های درست درباره این طرح برای اثربخشی این طرح ضروری است.

حسینی در پایان اضافه کرد: مدیران و معلمان مجری موظف هستند فایل‌های بارگذاری شده در کانال استانی را برای گروه های مدرسه ای خود باز ارسال کنند و دانش آموزان را به مطالعه کتاب ها و انجام آزمون ها تشویق کنند تا شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در این طرح باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار