اختتامیه فاز دوم طرح ملی مهارت نوجوان در استان بوشهر برگزار شد

تهران (پانا) - اختتامیه فاز دوم طرح ملی مهارت نوجوان، دوره خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ‌در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه فاز دوم طرح ملی مهارت نوجوان در استان بوشهر برگزار شد

این مراسم با حضور میثم ویسی زاغه، مدیر امور نوجوان و دانش‌آموزی مجمع ملی جوانان کشور، مصدق کشاوزی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین دهجان معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، علیرضا پولاد مدیر کانون مساجد استان بوشهر، سید حسین جعفری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران استان بوشهر،علیرضا تقوی نیا مشاور امور جوانان استاندار بوشهر و محمدرضا تنو مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر برگزار شد.

میثم ویسی زاغه، مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش درحاشیه این مراسم گفت: فرهنگ در هر جامعه ای می‌تواند باعث رشد و پیشرفت آن جامعه شود، نظام تعلیم و تربیت به عنوان اولین شاکله فرهنگ در این جامعه است. مجموعه امور نوجوانان و دانش آموزی مجمع جوانان ۲ سال پیش بدون هیچ گونه حمایتی از دستگاه های اجرایی و با همت جوانان و نوجوانان شروع به کار کرد و توانست کارگاه هایی با کیفیت بالا برگزار کند که شاید تشکل های دانش آموزی هم از عهده این کار بر نیامدند.

وی افزود: در استان بوشهر به بحث جوانگرایی اهمیت زیادی داده شده است که در بسیاری از استان ها این اتفاق نمی‌افتد و در این استان نه تنها استاندار مشاور امور جوانان دارد بلکه فرماندار ها نیز دارای مشاور امور جوانان هستند.

در این نشست مصدق کشاوزی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت:شما جوانان و نوجوانان میتوانید در کارگاه ها و طرح های بعدی خود به بحث فرهنگ کار در استان بوشهر بپردازید که این مسئله از دانش آموزان و نوجوانان آغاز شود. ما می‌توانیم کار و فرهنگ پشت میز نشینی را در محیط اجتماعی و فرهنگی استان را به به فرهنگ کار و تلاش تبدیل کنیم و ما باید سعی کنیم فرهنگ مهارت آموزی را در استان بوشهر افزایش دهیم.

علیرضا تقوی نیا، مشاور امور جوانان استاندار بوشهر عنوان کرد: قلم اگر قوی باشد، مسیر و جایگاه خود را می‌یابد و حرکت می‌کند و جوانان و نوجوانان باید قدر قلم خود را بدانند و دایره لغات خود را بالا ببرند همچنین با روزنامه نگاری می‌توان جامعه را مدیریت و هدایت کرد. جوانان باید با حرارت و فعال مطالبات خودرا بیان کنند زیرا جامعه ای که ساکت باشد ازلحاظ اجتماعی و امنیتی و سیاسی دچار مشکل است.

در ادامه محمدرضا تنو، مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر گفت: فاز اول کارگاه طرح ملی مهارت نوجوان در بوشهر با دوره فن بیان و سخنوری آغاز شد و به مناسب روز خبرنگار نیز توانستیم فاز دوم کارگاه طرح ملی مهارت را با دوره خبرنگاری و روزنامه نگاری و سواد رسانه برگزار کنیم.از آنجایی که امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر جز سازمان های مردم نهاد محسوب می‌شود تمامی کارگاه هایی که ما برگزار می‌کنیم بدون حمایت دستگاه های اجرایی بوده است و ما با تکیه بر توانایی دانش آموزان و اعضای این مجمع توانستیم این کارگاه های آموزشی را برگزار کنیم.

در پایان این اختتامیه محمدرضا تنو به عنوان معاون اجرایی و پشتیبانی امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان کشور معرفی شد.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدسینا بنی‌هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار