یک کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با پانا:

اردوهای علمی بستر مناسبی برای آموزش‌های محیط‌زیستی به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - کارشناس محیط زیست با تاکید بر لزوم استفاده از ایده‌های راهبردی دانش‌آموزان برای حفظ محیط‌زیست گفت اردوهای علمی بستر مناسبی برای یادگیری دانش‌آموزان در زمینه حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای علمی بستر مناسبی برای آموزش‌های محیط‌زیستی به دانش‌آموزان است

مهدی محمدی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر ضرورت دغدغه‌مندکردن دانش‌آموزان نسبت به مسایل زیست محیطی اظهار کرد: «آگاه‌سازی دانش‌آموزان درباره محیط زیست نه تنها به نفع خود دانش‌آموزان است بلکه به نفع جامعه است زیرا با چالش‌هایی که امروز در کشور وجود دارد اگر دانش‌آموز محیط زیست را بشناسد، می‌تواند عنصر مهمی برای حفاظت از محیط زیست باشد.»

این کارشناس محیط زیست گفت: «بالا بردن کیفیت زندگی بشر در چار چوب توسعه پایدار یکی از عواملی است که نیاز به آموزش های لازم علمی و عملی در زمینه حفظ محیط زیست دارد که دانش‌آموزان بهترین قشر برای این این مساله هستند. دانش‌آموزان بهترین قشری هستند که می‌توان این فرهنگ حفظ محیط زیست را در آن‌ها شکل داد و تقویت کرد.»

وی با بیان اینکه در مسیر آموزش‌های زیست محیطی به دانش‌آموزان باید از ایده‌ها و خلاقیت دانش‌آموزان بهره گرفت، گفت: «این امر مستلزم این است که ارزش‌های محیط زیست برای دانش‌آموزان بازگو شود تا این ارزش‌ها در ذهن آنها نهادینه شود و آن‌هنگام که نهادینه شد، دانش‌آموزان نیز در ارائه ایده‌های گوناگون مشارکت می‌کنند.»

به گفته وی، آموزش‌هایی که در بخش محیط زیست به دانش‌آموزان داده می‌شود باید از جذابیت‌های لازم برخوردار باشد تا انگیزه‌های لازم برای حفظ محیط زیست در آن‌ها تقویت شود و در نهایت مهارت‌های لازم را برای رسیدن به راه‌حل کارشناسانه مسایل محیط زیست به دست آورند.

محمدی با اشاره به نزدیک‌شدن سال تحصیلی جدید گفت: «آموزش‌ها در مدارس بعد از دو سال، حضوری می‌شود که بهترین فرصت است تا دانش‌آموزان تحت آموزش علمی و عمل قرار بگیرند، در این مسیر اردوهای دانش‌آموزی برقرار می‌شود. این امر باعث می‌شود تا مشاهده در دانش‌آموزان تقویت و سوالات مختلفی برای آنان مطرح شود که برای به دست آوردن جواب، شروع به طرح پرسش‌های متعدد و جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند. بنابراین فراگیری علم در محیطی مطلوب و باز، موثرتر از فراگیری در محیطی بسته همانند کلاس است و اردوهای علمی بستر مناسبی برای یادگیری دانش‌آموزان در زمینه حفظ محیط زیست خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار