رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

امام حسین(ع) برای اصلاح انحرافات قیام کرد

قزوین (پانا) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت امام حسین (علیه السلام) برای اصلاح انحراف بزرگی که توسط بنی‌امیه بوجود آمد قیام کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
امام حسین(ع) برای اصلاح انحرافات قیام کرد

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز پنجشنبه ۲۷ مردادماه در یادواره شهدای شهر شریف آباد با بیا اینکه ما یک‌ملت عاشورایی هستیم، گفت: امام حسین علیه السلام برای اصلاح انحراف بزرگی که توسط بنی امیه بوجود آمد قیام کرد، برای جلوگیری از سلطنتی شدن حکومت قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و امروز ما به عنوان یک نظام علوی و عاشورایی استقرار پیدا نمود که ثمره آن قیام امام شهیدمان است‌.

وی افزود: خلق مکتب امام حسین (ع) باعث شد انسانها آزاد شوند و ملت ایران اسلامی توفیق داشته است که بیشترین و بهترین بهره را از این قیام ببرد؛ تا جایی که در طول تاریخ در سیر حرکت ملت ایران شاهد بودیم که حرکات انقلابی و عاشورایی با سرکوب توسط پادشاهان همراه بوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) آرزوی امام حسین(ع) و ائمه را برآورده کردند و نظام اسلامی را بنا نهادند، خاطرنشان کرد: این انقلاب با تک جرقه ها به وجود نیامد و قرن ها عشق و علاقه به امام حسین(ع) و شهادت طلبی زمینه را برای فعالیت امام راحل فراهم کرد و آن رهبر دلها حرکت بزرگ را انجام داد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: روزی با سنگ تل آویو را سنگباران میکردند و حالا در کمتر از چند روز ۳۰۰۰ موشک به آنها شلیک می‌شود و این قدرت مرهون الگوی ایران اسلامی است که روز به روز مستحکم تر و قوی تر مقابل نام سلطه ایستاده است.

سردار سلیمانی با اشاره به جنایت های استکبار جهانی گفت: در جنگ دوم جهانی رضاخان را دست نشانده کردند؛ از اشغال کشور تا قحطی که ۱۰ میلیون نفر کشته بجای گذاشت. خودشان و سرسپرده های رضاخان اینها را گفته‌اند و باید حافظه تاریخی مردم را پاک کنند تا دوباره کار خودشان رابکنند اما فرهنگ عاشورایی و جهاد تبیین، مهمترین راه مقابله با آن است‌.

وی اظهار کرد: برگزاری این یادواره های شهدا ما را با این فرهنگ مانوس تر می‌کند و حفظ این فرهنگ در بین نوجوانان و جوانان بسیار مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار