مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - به مناسبت روز خبرنگار و ضرورت بزرگداشت این روز و تقدیر از خبرنگاران، فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مشاور اجرایی مدیرکل، معاون متوسطه، رئیس روابط عمومی، خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در سالن جلسات آن اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در کرمانشاه

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان حوزه خبر و خبرنگاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و رسانه و تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که با وجود سختی ها و مشکلات زیادی که در حـوزه کاری خود دارند اخبـار و رویدادهای استان را بی کم و کاست انعکاس و نشـر می دهند تشکر و قدردانی کرد.

محمدی با توجه به تداخل روز خبرنگار با عاشورای حسینی و سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان بیان داشت: امسال روز خبرنگار مصادف با روز عاشورا و عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام بود .بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب کبری سلام الله علیها و و امام سجاد(ع( نقش عظیمی در ماندگاری و جاودانگی حادثه عاشورا به عنوان«پیام آوران نهضت حسینی» داشتند اگر حوادث و جریانات جبهه حق و باطل در عاشورای حسینی بازگو نمی شد امروز دنیای پر تلاطم و پرسشگر از حقیقت عاشورا و قیام امام حسین(ع) بی اطلاع و یا در گمراهی و شناخت می ماند.

وی گفت: هدف از روز خبرنگار گرامیداشت و ارج نهادن به خدمات این قشر است که در طول سال نسبت به تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم و بیان مسائل و مشکلات موجود انجام وظیفه می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در اصلاح امور در سطح کشوری، استانی و محلی دارند و بایستی باعث شفافیت در مسائل و رفع مشکلات و معضلات شوند و تفرقه داخلی را با وجود تهدیدات دشمنان خارجی از بین برده و مردم را به اصل فاخر اسلام و نظام نزدیک کنند.

وی افزود: یک خبرنگار بایستی واقعیت جامعه را برای مردم به درستی و به دور از حاشیه و فرافکنی تشریح کند. در این راه اصل واقع‌بینی را مد نظر قرار دهد و در نشر خبر شفاف سازی کند. صحت و سقم خبر برای خبرنگار مشخص شود، سپس اقدام به انتشار اخبار کند که نادیده گرفتن این اصول در حوزه خبرنگاری عواقب زیادی را به دنبال خواهد داشت و با وجدان بیدار اخبار را منتشر کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش17 مرداد سالروز شهید رسانه ، شهیدمحمود صارمی، را بهانه ای برای تعظیم و مجد جایگاه خبر وخبرنگاری در استان کرمانشاه دانست و افزود: پس از 44 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وقت آن رسیده است که هیچ مسئولی خود را از نگاه پرسشگرانه روزنامه و خبر سانسور نکند و با افتخار و سعه صدر پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار