با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد صورت گرفت

سوگواره شعر عاشورائی اشک عطش در بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - درآئینی با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد و معاون فرهنگی این اداره کل و شاعران برجسته استان و شهرستان سوگواره شعر عاشورائی اشک عطش در بهاباد برگزار شد و شاعران اشعار سروده خود را در قالب شعرهای آیینی در وصف عاشورا و اهل بیت قرائت کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره شعر عاشورائی اشک عطش در بهاباد برگزار شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه به دنبال تقویت مجموعه انجمن شعروادب شهرستان بهاباد هستیم، افزود: در جمع بسیار خوب و باصفای شاعران هستیم و امیدواریم بتوانیم تا انجمن شعر و ادب شهرستانها را تقویت کنیم.

احسان عابدی بیان کرد: وظیفه ما انتقال فرهنگ عاشورایی با هر وسیله ممکن است و ما در این اداره بر اساس رسالتی که داریم از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی افزود: از مهمترین مقوله های معرفتی انتقال مفاهیم و اهداف قیام عاشورا شعر است که امروز شاعران ما این وظیفه خطیر را انجام می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه شاعران در ترویج فرهنگ عاشورا نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، عنوان کرد: استفاده از قالب نافذ و ماندگار شعر برای زنده نگهداشتن حماسه عاشورا و یاد امام ‏حسین‏ (ع‏) از دیرباز رواج داشته و مورد تشویق اهل بیت (ع) بوده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی یزد ضمن اشاره به شکوه و عظمت عاشورا در فرهنگ و ادبیات ایران زمین گفت: حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و الهام بخش شعرا و ادبیان بسیار زیادی در تاریخ ادبیات ایران زمین و کشورهای فارسی زبان بوده است.

وی هدف از برگزاری این سوگواره های فرهنگی، هنری و ادبی را این‌چنین تشریح کرد: ترویج فرهنگی حسینی، فرهنگ سازی ادبیات حسینی، ارزیابی آثار فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه ای مرتبط با عاشورا، تولید محتوای عاشورایی، ترویج هنجارها، ارزش ها و سبک زندگی اسلامی- ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره است.

میهمان ویژه این مراسم علیرضا احرامیان پور شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبی استان و مسئول انجمن ادبی جیحون یزد بود که با قرائت اشعار سروده خود تحسین حضار را برانگیخت.

در پایان از شاعران با اهدای تندیس جشنواره و هدایائی به رسم یاد بود تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از کتاب راهکارهای صیانت از نظام خانواده در فضای مجازی به نویسندگی حجت الاسلام مهدی خدادادی از نویسندگان و روحانیون برجسته بهابادی با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر رونمائی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار