معاون وزارت کار در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

طرح مشترک‌ وزارت کار با ‌آموزش و پرورش برای فعال‌کردن تعاونی‌های دانش‌آموزی

۱۱۰ تعاونی دانش‌آموزی در کشور وجود دارد/ اساس‌نامه‌ای در حال تدوین است تا تعاونی‌ها در هنرستان‌ها به دانش‌آموزان واگذار شود

تهران (پانا) - معاون وزیر کار با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای مشترک با وزارت آموزش و پرورش برای تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی در حال منعقد شدن است از اهمیت آموزش فعالیت‌های تعاونی‌محور به دانش‌آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح مشترک‌ وزارت کار با ‌آموزش و پرورش برای فعال‌کردن تعاونی‌های دانش‌آموزی

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز معلم مبنی بر تأکید بر مهارت و تعاون گفت: «هفته معلم مقام معظم رهبری هم بر مهارت تأکید داشتند و هم بر تعاون و کار گروهی و ازاین‌جهت این موضوع سرلوحه برنامه‌ریزی‌های ما قرار گرفت.»

دانش‌آموزان با تعاونی توزیع عادلانه منافع را می‌آموزند

معاون وزیر کار افزود: «ما یک تعاون ‌و یک کار گروهی داریم. تعاون به معنی این است که بچه‌ها باهم کار کردن را یاد بگیرند، همچنین باهم زندگی‌کردن و باهم کسب درآمد را یاد بگیرند و درنهایت توزیع عادلانه منافع بین یکدیگر را یاد بگیرند. بر اساس تکلیفی که ماده 71 قانون تعاون بر عهده آموزش و پرورش و آموزش عالی گذاشته است باید روی این مهم برنامه‌ریزی داشته باشند و ما هم از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.»

110 تعاونی دانش‌آموزی در کشور داریم

مسکنی گفت: «بهترین موضوعی که برای اجرایی‌شدن این قانون مؤثر است و بستر عملیاتی است، تعاونی‌های دانش‌آموزی است. ما تا الآن تعاونی‌های دانش‌آموزی را پیگیریم تا یک حمایتی شود. تقریباً 110 تعاونی دانش‌آموزی تا الآن شکل‌ گرفته و جلساتی گذاشته‌ایم و اتحادیه‌شان تشکیل می‌شود و همه این‌ها در هنرستان‌ها ‌درگیر هستند.»

وی افزود: «بسیاری از کارها در هنرستان‌ها و مراکز کارودانش می‌تواند به خود بچه‌ها واگذار شود و در قالب یک تعاونی در کنار اولیای دانش‌آموزان باشند. اساسنامه آن در حال تدوین است تا به خود بچه‌ها واگذار شود. در دوران دانشجویی تکثیر یا غذاخوری و غیره دست دانشجویان بود و همین کار را می‌توان در دبیرستان‌ها اجرایی کرد.»

تعاونی‌ها به دانش‌آ‌موزان کار میدانی می‌آ‌موزند

معاون وزیر کار اظهار کرد: «‌دو جلسه‌‌ با معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش برگزار شده است تا این مهم انجام شود و قرار است تفاهم‌نامه‌ای که موارد پیشنهادی ما مطرح‌شده، ارائه ‌شود و ‌منتظر نظر وزارت آموزش و پرورش شویم تا کار مشترکی بین این دو نهاد تعریف شود.»

وی افزود: «آموزش پشت میز داریم و آموزش در میدان و در عرصه کار که تعاون به بخش دوم آموزش‌های دانش‌آموزی کمک می‌کند و مهارت رهبری، شرکت‌داری و کسب منافع جمعی در این طرح جمع می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار