معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

اولین گام در برنامه‌ریزی مشاوره‌ای، تحلیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی عنوان کرد بررسی و تحلیل وضع موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی، اولین گام در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیشگیرانه در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین گام در برنامه‌ریزی مشاوره‌ای، تحلیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بررسی و تحلیل وضع موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی، اولین گام در برنامه ریزی و تصمیم سازی فعالیت‌های مشاوره ای و پیشگیرانه در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

پورثانی در جلسه کارگروه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان استان که در محل مجتمع مرکزی مشاوره آموزش و پرورش تشکیل شد، بیان کرد: نتایج پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان بایستی در اختیار برنامه ریزان و فعالان فرهنگی-اجتماعی قرار گیرد تا مبدا اقدامات پیشگیرانه بوده و برنامه های آموزشی و توانمندسازی روانی-اجتماعی دانش آموزان نیز با دقت و سرعت لازم محقق شود.

پرهیز از روزمرگی در فعالیت‌های اجتماعی و پیشگیرانه در برابر آسیب‌های اجتماعی و استفاده از ایده‌های خلاقانه و مشارکت نهادهای برون سازمانی می تواند روند فعالیت‌های مداخله ای در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی را تسهیل و تسریع کند.

شایان ذکر است کارگروه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مشاوران و صاحب نظران و فعالان فرهنگی، اجتماعی هر دو هفته یکبار تشکیل شده و نسبت به بررسی چالش‌ها و راهکارهای پیشگیرانه برنامه ریزی و اقدام صورت می گیرد.

خبرنگار:سید ابوالفضل موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار