معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

نقش هویتی دانش‌آموزان در مدرسه احیا شود

تهران (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، نقش هویتی دانش‌آموز را گمشده مهم سال‌های گذشته در فضای آموزشی و تربیتی دانست و بر ضرورت تلاش برای احیای آن تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش هویتی دانش‌آموزان در مدرسه احیا شود

محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نشست دو روزه مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی کشور به پانا گفت: همجواری با حضرت امام رضا (علیه‌السلام) نعمتی است و امروز افتخار میزبانی از زائران حضرت نصیب ما شده است و قطعا همه آنهایی که به محضر امام رئوف مشرف می‌شوند، توسط خود حضرت طلبیده شده‌اند.
وی افزود: تجربه چندین سال فعالیت میدانی در کف مدرسه، به من ثابت کرده است که دانش‌آموزان ما دو گمشده مهم دارند. موضوع اول این است که محیط مدرسه برای دانش‌آموز جذاب نیست و بلافاصله وقتی زنگ آخر به صدا درمی‌آید، بچه‌ها می‌خواهند با هیجان، مدرسه را ترک کنند.
پورثانی ادامه داد: اگر مدرسه و محیط آن برای بچه‌ها جذاب باشد، قطعا برخی معضلات و دغدغه‌های ما در موضوعات درسی و آسیب‌های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره دومین موضوع مورد بحث خود اظهار داشت: نقش هویتی دانش‌آموز در مدرسه را باید دومین گمشده مهم دانست و این یک واقعیت تلخ است که امروز بحران هویت بیداد می‌کند.
وی با تاکید بر ضرورت دخالت دادن موثر دانش‌آموزان در امور تربیتی، پرورشی و آموزشی افزود: جای خالی تعریف نقش برای دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت به شدت احساس می‌شود چراکه همه امور به طور کاملا برنامه‌ریزی شده به مرحله اجرا می‌رسد و دانش‌آموزان نقش فعالی در آنها ندارند.
پورثانی با طرح این سوال که نقش هویتی توسط چه کسانی تحقق می‌یابد، اظهار داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی بویژه سازمان دانش‌آموزی و پیشتازان ظرفیت مهمی در این باره دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: انشاءالله همه ما به وظایف خود عمل کنیم و در تربیت نسل سربازان امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) سرافراز باشیم و مقابل شهدا شرمنده نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار