روایت یکی از رزمندگان عملیات مرصاد:

عملیات مرصاد درس خوبی برای منافقان شد

بهنمیر(پانا) -یکی از رزمندگان حاضر در عملیات مرصاد گفت این عملیات درس خوبی برای منافقان کور دل و حزب بعث عراق شد که بدانند مردم و رزمندگان اسلام همواره آماده دفاع از این مرز و بوم هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
عملیات مرصاد درس خوبی برای منافقان شد

عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بر علیه منافقینی است که به صورت سازمان یافته با حمایت ارتش عراق انجام شد. این عملیات در روز ۵ مردادماه سال ۶۷ با آغاز شد، و مهمترین دستاورد آن نابودی بخش عمده ای از منافقین بود.به همین دلیل خبرنگار پانا با رزمنده ایی که در آن عملیات حضور داشت گفت و گویی انجام داد.

نعمت الله بخشی زاده ابتدا در رابطه با شروع عملیات گفت : عملیات مرصاد به مدت ۴۸ ساعت به طول انجامید؛ بدینگونه که در ابتدای عملیات منافقین، ارتش عراق ارتفاعات و شهر‌های مرزی را تصرف کرد و نیرو‌های منافقین را به سوی شهر کرمانشاه فرستاد و هواپیما‌های عراقی با بمباران برخی پایگاه‌های هوایی ایران در مسیر تهاجم منافقین و نیز استفاده از آتش توپخانه، عملیات فروغ جاویدان را پشتیبانی کردند. اولین درگیری‌های محدود رزمندگان اسلام با منافقین در اطراف اسلام آباد و پادگان الله اکبر اتفاق افتاد بدلیل اینکه منافقین ابتدا در فکر تسخیر مناطق جنوب غربی و شهرهایی که از غرب به تهران می رسیدند، بود.

وی ادامه داد: فرماندهی نیروهای ایرانی در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق در این ماجرا مسعود رجوی بود که پس از دو روز درگیری در نهایت رزمندگان اسلام بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند. این عملیات درس خوبی برای منافقان کور دل و حزب بعث عراق شد که بدانند مردم و رزمندگان اسلام همواره آماده دفاع از این مرز و بوم هستند

بخشی زاده در رابطه با حضورش در جبهه جنگ توضیح داد: ما در سال ۶۶ به منطقه نقده اعزام شدیم. پس از پایان یافتن جنگ ها و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی(ره)، بعد از گذشت چندماه به فاو رفتیم تا از آنجا به شهر خود برگردیم.

وی افزود: به محض رسیدن ما ساعت ۲ بعدازظهر، خبر دادند که منافقین مرز غرب کشور را به عرض ۲۵ کیلومتر تسخیر کردند و حال در اسلام آباد مستقر هستند. تیپ و گردان هایی از جمله لشکر ۲۵ کربلا، ۲۷ محمد رسول الله، ۵ نصر، تبریز و غدیر در این عملیات حضور داشتند. من را نیز در قسمت پشتیبانی مستقر نمودند تا به محض رسیدن امکانات، آنها را به سربازان و فرماندهان برسانم اما بنده به دلیل علاقه ای که به حضور در جبهه و رزمنگان داشتم، دو سرباز را جای خود قرار دادم و به گونه ای که کسی متوجه نشود، همراه گردان آخر و با کمترین امکانات به آن منطقه عملیات رفتم.

وی بیان کرد: زمانی که ما رسیدیم، اطلاع دادند که منافقین اسلام آباد را کامل تسخیر کرده و به ابتدای ماهی دشت رسیدند. سربازان نیز در هر ۵۰ متر یک خاکریز ایجاد کردند تا دشمنان با تانک و امکانات وارد نشود.حملات نیز میان تپه ها با طول کمتر از ۲۰۰ متر انجام می شد. عقب نشینی منافقین دو روز به طول انجامید که ما روز اول با امکانات محدود مبارزه کرده اما روز دوم امکاناتی از قبیل تانک و سلاح‌های گوناگون در اختیار ما قرار گرفت و ما توانستیم در پایان ۲ خانم و ۳ آقا را اسیر کنیم.

بخشی زاده در پایان خاطرنشان کرد: این جنگ لازم بود تا مردم در یادشان بماند غیور مردانی با شجاعت در جبهه جنگ حاضر شدند، گشنگی و تشنگی فراوان کشیدند و بدون لحظه ای استراحت جنگیدند تا ما امروز در آرامش باشیم.

دانش آموز خبرنگار : مریم قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار