رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

فقط ۱۰ درصد از درآمد حاصل از جرائم رانندگی به شهرداری پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برابر قانون میبایست ۶۰ درصد از جرائم رانندگی به شهرداری‌ها داده شود، تصریح کرد که از این رقم تنها ۱۰ درصد به شهرداری‌ها اختصاص یافته و کمترین پرداخت انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فقط ۱۰ درصد از درآمد حاصل از جرائم رانندگی به شهرداری پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در واکنش به گزارش رئیس امور مالیاتی کشور با بیان اینکه انتظار می‌رود مالیات دریافت شده از مردم در توسعه زیرساخت ها و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان استفاده شود گفت: در کشور ما به دلیل اینکه دولت ها بسیار گسترده اند، متاسفانه عمدا مالیات صرف نگهداشت می‌شود، لذا سوال ما این است که اکنون چند درصد از درآمدها بطور عملیاتی صرف توسعه زیرساخت ها و چند درصد آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود؟

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورها به مالیات به عنوان چرخه ی سرعت بخشی به تولید نگاه می‌کنند، به عنوان مثال جوایز صادراتی در نظر می گیرند، اما در کشور ما برای صادرات، واردات، تولید و خدمات شرایط مالیاتی بسیار سخت و سنگین تعریف شده است و در شرایط تورمی که صادرات میتواند اهرمی اقتصادی باشد شرایطی وجود دارد، عملا فرصت برای تولید و صادرات از آنها گرفته شده است .

تشکری هاشمی به موضوع شفافیت مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: چه مکانیزمی برای شفافیت میزان پرداخت درآمد حاصل شده از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها وجود دارد؟ لذا تقاضا داریم میزان واقعی آن اعلام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی کارکنان شهرداری به واسطه جایگاه خود در هیئت مدیره سازمان ها حضور داشتند، گفت: بسیاری از این افراد پس از خروج از هیئت مدیره با مشکل مواجه شدند و حساب های آنها مسدود شده و یا حق خروج از کشور را ندارند که تقاضا داریم در این خصوص پاسخ داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار