فرشته لطیفی:

طرح پایش سلامت کارکنان آموزش و پرورش منطقه 12 آغاز شد

تهران (پانا) - کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه 12 از آغاز طرح پایش سلامت کارکنان این اداره در کلینیک بهداشت و مشاوره پزشکی منطقه، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح پایش سلامت کارکنان آموزش و پرورش منطقه 12 آغاز شد

فرشته لطیفی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی منطقه ۱۲ صبح امروز در بازدید از محل برگزاری طرح پایش سلامت، گفت: اجرای این طرح بنا به تصمیم اتخاذ شده در نشستی با هدف بررسی وضعیت سلامت کارکنان و پیشگیری از بیماری‌ آنان، با توجه به نرخ 45 درصدی ابتلای افراد به ویژه کارمندان به بیماری کبد چرب، صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: در روند اجرای این طرح ابتدا با استفاده از شاخصه‌های تن سنجی از جمله: قد، وزن و دور کمر میزان توده بدنی هر یک از کارکنان مشخص شده و سپس با توجه به سن و جنسیت هر یک از آنان، میزان اضافه یا کمبود وزن و شانس ابتلا به بیماری‌ های مختلف در آنها بررسی می‌شود.

کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه 12 افزود: پس از سنجش‌های اولیه و تعیین میزان احتمالات در مورد ابتلای هر یک از کارکنان به بیماری‌های قابل پیش‌بینی، در نهایت مشاوره‌های پزشکی و تخصصی بدون تجویز دارو در خصوص الگوی تغذیه سالم، رژیم درمانی، انجام ورزش‌های مناسب، به آنها داده می شود.

لطیفی گفت: در بدو امر قرار بود این طرح با تعیین وضعیت سلامت جسمی و توده بدنی همکاران ظرف شش ماه از زمان آغاز آن به پایان برسد. اما با توجه به دغدغه‌ها و اهتمام مدیریت منطقه نسبت به سلامت همکاران، این طرح برای مدت یک سال برنامه ریزی شده و رژیم درمانی کارکنان در مراکز بهداشتی محدوده منطقه، ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، در اجرای این طرح، حدود 80 نفر کارکنان اداری منطقه 12 طی هفته اول مرداد ماه امسال، از نظر تن سنجی و میزان توده بدنی، ارزیابی و مشاوره رژیم درمانی می‌شوند که از این تعداد، حدود 40 نفر را آقایان و حدود 40 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

گفتنی است نشست تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح پایش سلامت کارکنان، هفته گذشته با حضور احمدرضا اصلانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲، محمد خزائی زارع؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی ‌آموزش و پرورش منطقه 12 و اکرم بارگیر؛ مسئول تغذیه مرکز بهداشت شرق تهران، در دفتر بهداشت و سلامت آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار؛ امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار