شهرکاج، شهر تولید لبنیات

کاج (پانا) - مردم پر تلاش شهر کاج با پرورش انواع دام، لبنیات سنتی زیادی تولید و عرضه می‌کنند که هم در شهر کاج و هم از شهرهای اطراف  خریداران زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شهرکاج، شهر تولید لبنیات

شهر کاج به دلیل دارا بودن دشت و کوه های وسیع ظرفیت بسیار بالایی برای دامپروری دارد که مردم این شهر به خوبی از آن استفاده می‌کنند.

از جمله این محصولات محلی، کره،کشک،قارا و ماست است که به وفور در شهر کاج یافت می‌شود و متقاضیان زیادی از داخل و خارج استان دارد.

خریداران لبنیات شهر کاج معتقدند، محصولات لبنی شهرکاج و بخصوص کره محلی آن از کیفیت بالایی برخوردار است، اما قیمت بالای آن خرید را برای مشتریان سخت کرده است.

یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر گریبانگیر دامداران شهر شده است، مشکل مکان نگهداری دام ها است. با توسعه شهر و افزایش جمعیت، در آینده ای بسیار نزدیک نگهداری از دام ها به روش های سنتی و در منازل منطقی نخواهد بود. این موضوع می طلبد که منطقه دامپروی در خارج از شهر برای دامداران تدارک دیده شود تا ضمن ساماندهی به وضعیت دامداران، هم از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام پیشگیری شود و هم تولید لبنیات افزایش یابد.

با توجه به افزایش دام ها در شهر کاج تخمین زده می‌شود ماهیانه حدود 11 تن لبنیات در شهر کاج تولید شود که این آمار نسبت به سال گذشته رشدی 10 درصدی داشته است.

دانش آموز خبرنگار:مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار