با حضور مشاور استان‌ها و امور مجلس دانشگاه فرهنگیان کشور صورت گرفت؛

آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان برگزار شد

هرمزگان (پانا) - آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان با حضور صفی الله رمضانخانی، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان هرمزگان، در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، ریاست نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان هرمزگان، روسای دانشگاههای هرمزگان، پیام نور، فنی و حرفه ای، آزاد اسلامی، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس شورای شهر بندرعباس، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان و اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان هرمزگان، استادان و کارکنان و جمعی از مدعوین انجام پذیرفت، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس به عنوان اولین سخنران گفت: سلام گرم و محبت آمیز وزیر آموزش و پرورش و جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور خدمتتان ابلاغ می کنیم و از حضور در جمع خانواده بزرگ دانشگاه فرهنگیان استان و مسئولین ابراز خرسندی می کنم.

وی ضمن بیان مباحثش در دو محور غدیر و دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان غدیر دوباره زنده و پویا شد. ابعاد مختلف غدیر باید به درستی برای مردم بازگو شود، حضرت علی (ع) و به تبع آن فرهنگ غدیر مهجور مانده است. متأسفانه ما هنوز نتوانستیم نهج البلاغه را در جهان معرفی کنیم، در حالی که همه پس از آشنایی با نهج البلاغه در برابر عظمت و بزرگی این کتاب زانو می زنند؛ چون تمام مسائل بشری در نهج‌البلاغه وجود دارد. منشور حکومتی که امام علی (ع) آن را در نهج البلاغه ترسیم کرده امروز مترقی ترین، عالی ترین، جامع ترین و کامل‌ترین منشور حکومتی در همه دنیا و برای تمام جوامع بشری است.

وی در ادامه افزود: امام خمینی که جمهوری اسلامی ایران توسط ایشان پایه گذاری شد و به برکت خون های پاک شهیدان، اندیشه های امام (ره) و رهبری روز به روز در حال گسترش و نفوذ است که نمونه بارز آن موج بیداری اسلامی در منطقه است. من تشکر می کنم از زحمات جناب آقای ضیایی، رییس سابق پردیس های استان و عرض خیر مقدم به آقای بهرامشاهی که این مسئولیت را پذیرفتند. انشالله که عملکرد و کارهای خوب دکتر ضیایی را ادامه و کارهای در حال انجام و جدید را به نحو احسن انجام دهند و به نتیجه مطلوب خواهند رساند.

این مسئول عنوان کرد: هدف از انقلاب خدمت به مردم است. تغییر سنگر فقط شکل عرصه خدمت را تغییر می دهد و اصل خدمت ادامه راه شهداست، سنگر ها متفاوت اما اهداف یکی است. تعییر و تحول ضرورت یک جامعه فعال و پویاست که برای موفقیت و ارتقای هر دستگاهی صورت می گیرد تا بتواند به آرمان‌ها و اهداف خود برسد.

وی درباره دانشگاه فرهنگیان گغت: دانشگاه فرهنگیان مهمترین دانشگاه کشور است، دارای ماموریت مشخص تربیت آینده سازان ایران اسلامی است. نگاه مقام عظمای ولایت به دانشگاه فرهنگیان را بزرگترین سرمایه می دانیم و راهگشای ما در تربیت فرزندان برومند این مرز و بوم و امروز به دنبال خلق انسان هایی مانند شهید سلیمانی هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان را مرکز اصلی نظام آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد در مورد این دانشگاه کوتاهی شده است. دانشگاه فرهنگیان مجموعه عظیمی است که محصولش تربیت انسان های شایسته برای پیشرفت و تعالی کشور است.
این دانشگاه با سایر دستگاه ها متفاوت است؛ چون از شروع مسیر تعلیم و تربیت حرکت بی وقفه به سمت کمال را انجام داده و خواهد داد. امروز خوشبختانه جذب بیش از 50 درصد رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه‌های فرهنگیان است.

وی در پایان نیز به فرمایش حضرت علی (ع) اشاره کرد:
حضرت در یک دعا و استغاثه به درگاه الهی اظهار می دارد:
خدایا از چیزی های ارزشمند زندگی ام، جانم اولین چیزی باشد که از من می گیری. نکته ظریف این سخن این است که قبل از اینکه شرف، عدالت، انسانیتم از من گرفته شود جانم ستانده شود. امتیازها و ارزش های معلمی اقتضا می کند در این دانشگاه باعظمت و معلم پرور، قبل از هر چیزی به فرمایش مولا علی (ع) فکر کنیم و در حفظ هویت انسانی و معنوی خویش تلاش کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام سید عباس تقوی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد با اشاره به آیه اکمال الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا مروری بر ابعاد این عید عظیم داشت و در ادامه افزود: امام (ره)، شهدای والا مقام، رهبر حکیم انقلاب، تبلور عینی این آیه هستند و خواهند بود.

وی در بخش بعدی سخنان خود در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و ارتباط آن با غدیر بیان کرد: ما در دانشگاه فرهنگیان می توانیم با الهام از آموزه های غدیر، معلم پروری کنیم.

وی در بخش دیگری افزود: مقام معظم رهبری توقع فوق العاده ای از دانشگاه فرهنگیان دارند. اینکه تعلیم و تربیت عمومی باید در جهت برخورداری از عدالت و تربیت انسان‌های عدالت پرور، عدالت ساز و عدالت خواه باشد.
با حضور دکتر صحرایی روزنه های امید برای اصلاح مجموعه بسیار عظیم و فخیم دانشگاه فرهنگیان احساس می شود.

تقوی درباره روسای قدیم و جدید دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بیان کرد: استاد ضیایی فردی پرتلاش، منضبط، آینده نگر، دارای روابط عمومی خوب و ساعی، پس از سالیان خدمت با توشه ای مبارک این مسئولیت را واگذار می کنند به برادری عزیز از جنس خود دانشگاه، از جنس علم، تقوا، شهادت، دبیر هم اندیشی دانشگاه، استاد بهرامشاهی عزیز.

احسان کامرانی، معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان که در شروع سخنان خود با تبریک عید ولایت و مرور جنبه هایی از آن گفت: در دنیای امروز چیزی که دنبال می کنیم، وحدت اسلامی است و مقدمه نوین اسلامی همان وحدت امت اسلامی است.

کامرانی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: دانشگاه در موضوع تمدن نوین اسلامی و تقریبی نقش بسیار مهمی دارد و از آن جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی معلم پرور است و اساتید بزرگوار، در این دانشگاه نقش کلیدی دارند و بایستی از همه ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرد. دانشگاه باید محیط امنی باشد برای همه تفکرات.

وی در ادامه آرزوی توفیق برای روسای قدیم و جدید از خداوند منان مسئلت کرد.

در بخش بعدی منوچهر ضیایی، مدیریت اسبق دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: حمایت های مقام معظم رهبری از دانشگاه فرهنگیان یک سرمایه است.

وی سپس با مرور عملکرد مدیریت خویش در این دانشگاه افزود: خداوند را شاکرم که بیش از 20 سال از عمرم در این تربیت معلم گذشت و بیش از هشت سال در مدیریت این دانشگاه قرار گرفتم. در ابتدای کار دو مشکل اساسی را احصا کردم و نتیجه گرفتم که هیچ امیدی نیست به تحول در این دانشگاه مگر با تحول زیر ساختی و ایجاد فضای باز گفتمانی.

آخرین سخنران این برنامه نیز علی بهرامشاهی، مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بود که ضمن مرور بخش هایی از مفاد اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و رسالت این دانشگاه بیان کرد: یکی از ابعاد قوی شدن در کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان است که منجر به پرورش انسان هایی توانمند و نوآور و خلاق و مبتکر و مؤمن و به طور خلاصه نسل تراز انقلاب اسلامی می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از معضلات و آسیب های جامعه با افزایش کیفیت مولفه های تعلیم و تربیت در این دانشگاه امکان اصلاح یا حذف دارند.

بهرامشاهی در پایان به نیاز این دانشگاه به همفکری و همیاری تمامی صاحب نظران و علاقمندان و دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت، از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش و استادان و ... و کمک به این دانشگاه راهبردی اشاره کرد و گفت: بر اساس تعبیر مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور است.

این مراسم با اهدای لواح سپاس از مدیریت اسبق و حکم مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان هرمزگان خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار