مناطق محروم نباید از وجود معلمان مجرب خالی بماند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت مناطق محروم استان نباید از وجود معلمان مجرب و باتجربه خالی بماند، بلکه توزیع عادلانه منابع انسانی در اولویت برنامه‌هاست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مناطق محروم نباید از وجود معلمان مجرب خالی بماند

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش یک روزه ائمه جمعه شهرستان‌ها با مسئولان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ده‌ها برنامه و فعالیت شاخص در آموزش متوسطه و ابتدایی در ابعاد آموزشی، تربیتی و فعالیت‌های بدنی در نظر گرفته شده که تحقق آن می‌تواند خروجی مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی از نقش نظارتی و حمایتی ائمه جمعه در جریان مبانی تربیتی قدردانی کرد و گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت مصلی‌ها در تقویت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی استفاده کرده و در کنار آن توانمندسازی ارائه خدمات مراقبتی را برای دانش‌آموزان در معرض آسیب انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت فعالیت‌های سالم در حوزه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در قالب ۲ کارگروه تخصصی تربیتی و آموزشی سعی داریم برای سال تحصیلی آینده در قالب ۵۰ برنامه شاخص ارائه عملکرد را داشته باشیم.

صفری به نقطه نظرات ائمه جمعه و روحانیون اشاره کرد و افزود: برگزاری فصلی این نشست‌ها در کنار بها دادن به موضوع حجاب و عفاف و توسعه متوازن رشته‌های آموزشی بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و به افزایش فرآیند آموزشی و کاهش افت تحصیلی کمک خواهد کرد.

وی ضرورت اقامه نماز جماعت را در مساجد جوار مدارس و تقویت کانون‌های بومی و محلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: به جای رقابت ناسالم مؤسسات آزاد آموزشی، بهتر است با محوریت آموزش و پرورش و کلاس‌های دایر شده برنامه‌های کمک آموزشی اجرایی و عملیاتی شود.

این مقام مسئول کمبود فضای آموزشی را در اصلاندوز و اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: مکمل مسایل تربیتی خانواده‌ها، نظام اجتماعی و رسانه‌ای هستند که در این بخش باید از نظرات صاحب نظران استفاده کنیم.

صفری پرهیز از عزل و نصب‌های سیاسی و توجه به دانش‌آموزان مناطق مرزی و عشایری را یادآور شد و بیان کرد: ائمه جمعه بر اعتلای شأن و منزلت معلمان نیز به صورت مادی و معنوی تاکید کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما به دنبال تقویت پیوند سرمایه‌های فکری و صاحب نظران حوزه‌های تربیتی و مشاوره‌ها هستیم که ادامه این نشست‌ها می‌تواند برنامه‌های تحول‌آفرین را بیشتر رقم بزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق محروم و کم برخوردار با تجهیزات و امکانات کمتر مواجه هستند که سعی ما بر این خواهد بود از توان معلمان مجرب و با تجربه در این مدارس بیشتر استفاده کنیم.

صفری توزیع عادلانه منابع انسانی را با انگیزه مضاعف خدمت در این مناطق یادآور شد و گفت:‌ بیش از یک‌هزار نفر از معلمان خیر برای برپایی کلاس‌های آموزشی رایگان اعلام آمادگی کردند تا در این راستا اقدامات و فعالیت‌های مؤثری انجام شود.

در این جلسه برنامه‌های حوزه های معاونت پرورشی و آموزشی تشریح و در کنار تبیین برنامه‌های مدیران نواحی و مناطق، تعدادی از ائمه جمعه استان دیدگاه‌های خود را در حوزه آموزش و پرورش مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار