توزیع مکمل ویتامین D3 در بین کارکنان آموزش و پرورش منطقه 6

تهران (پانا) - بیش از ۶۰۰۰ واحد مکمل ویتامین D3 در بین دانش‌آموزان دختر متوسطه دوره دوم و کارکنان آموزش و پرورش منطقه۶ توزیع شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع مکمل ویتامین D3 در بین کارکنان آموزش و پرورش منطقه 6

طاهره محمود‌پور؛ کارشناس سلامتِ منطقه ۶ ضمن اعلام این خبر گفت: ویتامین D3، مکمل غذایی است که مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها اهمیت دارد. با توجه به کمبود دریافت این ویتامین در گروه های سنی مختلف، مکمل یاری ویتامین D، با مصرف ماهیانه یک پرل (قرص ژله ای) با دوز ۵۰۰۰۰ واحد بین المللی، از سنین نوجوانی (۱۲ سالگی) آغاز شده و در دوران جوانی، میانسالی و سالمندی ادامه می‌یابد.

وی نور آفتاب را یکی از عوامل مهم در تشکیل ویتامین دی عنوان کرد و گفت: عواملی مانند چاقی و آلودگی هوا، نبود نور مستقیم آفتاب، جذب ویتامین دی را کاهش می‌دهد. ویتامین D، به بدن برای جذب کلسیم و فسفر جهت ساخت و حفاظت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند و در حفظ ساختار مناسب استخوان نقش مهمی دارد.

محمود پور در پایان گفت: کمبود ویتامین دی نقش مهمی در ابتلا به بیماری های مختلف نظیر بیماری استخوان، سکته مغزی، بیماری های کلیوی، سرطان ها، بیماری های عصبی، امراض قلبی و دیابت دارد. امید است با دقت نظر مسئولین محترم و دانش‌آموزان عزیز بتوانیم فرهنگ سالم زیستن را از طریق خانواده‌ها در جامعه گسترش دهیم.

گفتنی است این مکمل غذایی جهت توزیع در بین دختران دانش آموز در اختیار مدیران مدارس قرار داده شد و همچنین با حضور عباس شیشه‌گرها، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، در بین کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه توزیع شد و نکات لازم جهت مصرف صحیح آن ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار