مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراغه:

شعر و ادبیات تبلور آمال و اندیشه‌های والای انسان است

مراغه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراغه با اشاره به اهمیت کتابخوانی، شعر و ادبیات را تبلور آمال و اندیشه‌های والای انسان دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
شعر و ادبیات تبلور آمال و اندیشه‌های والای انسان است

حسین اکبریان در آیین رونمایی از کتاب سفارت عشق گفت: رابطه هر ملتی با ادبیاتش ناگسستنی است و شعر، گونه ای فراگیر از همین ادبیات است که به سبب همین ویژگی، پرکاربردتر از دیگر گونه هاست.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه خاطرنشان کرد: ادبیات اندیشه محور ایران نماینده اصلی شرق است و به این عنوان در جهان شناخته می‌شود. وقتی حرف ادبیات و حکمت و فلسفه می‌آید، شرق چند نماینده دارد که مهم ترینش ایران است.
اکبریان با تاکید بر جایگاه ادبیات در شکوفایی تمدن ها افزود: ما را در جهان با شعر می‌شناسند و در ایران از شعر به عنوان ثروت ملی یاد می‌شود. غنای فرهنگ ما به خاطر شعر فارسی است. غربی‌ها مولانا را ترجمه می‌کنند، چون او نماینده اندیشه و تفکر شرقی است. آنها مولانا می‌خوانند تا ببینند شرقی‌ها چگونه می‌اندیشند و راجع‌ به انسان چگونه فکر می‌کنند.
«غلامرضا امام علیزاده» شاعر و عضو انجمن های ادبی شهر مراغه نیز با تاکید بر اهمیت نواها و سرودهای ایرانی افزود: غرور ملی ما در اوج پیروزی به سرود ملی گره می خورد، همبستگی ما در دوران دفاع مقدس با شعر تقویت می‌شود. شعر، مادرِ غم های بزرگ ما را تسکین می دهد و ناآرامی ما را تسکین می دهد. به همین دلیل است که جایگاه شعر در ادبیات، والا و دست نیافتنی به نظر می رسد.
گفتنی است «نسرین هوشنگی» دانش‌آموخته رشته روانشناسی و معاون پرورشی دبیرستان رحمانی مراغه بوده و در مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش مراغه فعال است. و «غلامرضا امام علیزاده» نیز شاعر و نویسنده‌ محلی است که از سال ۱۳۶۵ وارد عرصه شعر و شاعری و دنیای ادبیات ترکی و فارسی شد؛ وی در سال ۱۳۹۴ مقام اول هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه را کسب کرد و جزو داوران جشنواره سراسری شعر غدیر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار