در جلسه هم‌فکری و هم‌افزایی مدیران متوسطه دوره اول و دوم مطرح شد؛

یکی از کارکردهای اصلی مدرسه، هویت بخشیدن به دانش‌آموزان و تقویت هویت ایرانی اسلامی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ ، براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از کارکردهای اصلی مدرسه را هویت بخشیدن به دانش‌آموزان و تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از کارکردهای اصلی مدرسه، هویت بخشیدن به دانش‌آموزان و تقویت هویت ایرانی  اسلامی  است

جلسه همفکری و هم افزایی مدیران متوسطه دوره اول و دوم متوسطه با حضور حمید ضیاء پور مدیریت آموزش و پرورش منطقه 6، در دبیرستان نرجس و دبیرستان شاهد هفتم تیر منطقه برگزار شد.

حمید ضیاء پور؛ مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۶ گفت: اجرای درست سند تحول بنیادین تنها با تغییر رویکرد مدیران مدارس محقق می شود، لذا مدیران مدارس باید از مدیریت اجرایی به سمت مدیریت آموزشی و در مراحل بالاتر به سمت راهبری تربیتی گام بردارند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ گفت: خدا را شاکرم که به همت دولت سیزدهم و تلاش دانشمندان جوان کشور، امروز شرایطی در کشور ایجاد شده است تا بتوانیم رو در روی یکدیگر و به صورت چهره به چهره دوباره زندگی عادی را شروع کنیم. دانشمندان جوانی که علی رغم همه هجمه ها توانستند در کنترل و درمان و تولید واکسن فعالیت‌های چشمگیری داشته و همکاران فرهنگی که با جهاد آموزشی خود برگ زرین دیگری به ثبت رسانند.

ضیاء پور در ادامه با اشاره به نقش مدیران مدارس در هدایت و راهبری فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس، مهم ترین عنصر در بین مولفه های گوناگون برای پرورش و تربیت دانش آموزان را مدیران قلمداد کرد. زیرا همه سیاست های آموزشی، علمی و فرهنگی تربیتی توسط آنها اجرا می شود و پشتوانه محکم برای معلمان و دانش آموزان هستند.

وی در بیان دیدگاه ها وسیاست های کلان خود گفت: ما باید در اداره، شرایط مطلوبی برای مدیران خود فراهم نماییم که مدیران ما در مدارس فقط دارای اندیشه های علمی و آموزشی باشند و به سرعت به سمت رشد و توسعه مدرسه، دانش آموزان و همکاران، گام های بلند و استواری بردارند و دانش آموزان اخلاق مدار تربیت کنند.

ضیاء پور گفت: مدیران سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی، فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را در برنامه های کاری خود قرار دهند. زیرا هر کجا دچار چالش و آسیب شدیم، از فرمایشات و دیدگاه های این انسان بزرگ و فرهیخته فاصله گرفتیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه را نشان داده اند. در این بیانیه عمده خطاب به نوجوانان و جوانان است و این گروه جوان، نتیجه زحمات معلمان و مربیان این کشور هستند و ما برای فراهم سازی مسیر این بیانیه، باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بر اساس آن شکل دهیم.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از گام نهادن در مسیر تعلیم و تربیت با نگرش تحول گرانه خاطر نشان کرد: پیام بیانیه گام دوم این است که باید مدیران نسل فعلی، حلقه مدیریتی را برای حضور نسل جوانِ مؤمنِ آگاهِ انقلابی باز کنند. به نصاب مدیریت انقلابی و جهادی برگردند. خودشان را در عدالت‌خواهی و ساده‌ زیستی به آن تراز برسانند. متواضعانه خطاهای خود را بپذیرند و عذرخواهی کنند. همچنان‌ که در این متن، به‌خوبی، مسیر به آنان نشان داده شده است. مدیران باید خطوط اصلی این نقشه پرافتخار را به عنوان دستور اقدام ملی در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در ادامه گفت: تمام طرح ها و پروژه های مطلوب از گذشته را ادامه خواهیم داد و در ادامه طرح های نو و خلاق را ابداع خواهیم کرد. سپس به تقویت مدارس دولتی، عدالت آموزشی، ایجاد رقابت های سازنده، افزایش کیفیت در زمینه آموزشی و پرورشی، تولید محتوا، جهاد تبیین، تعامل و همدلی در کنار یکدیگر، امید و حال خوب، کار تیمی، احترام در سیستم کاری و اخلاق مداری، نظم و انضباط مالی، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین (تمام ساحتی)، برنامه محوری به صورت ترکیبی و فناورانه، تدوین برنامه های فرهنگی و مهارتی در راستای تربیت نسل نو اندیش، مکاتبات اداری، ثبت نام، رضایت و تکریم ارباب رجوع، حرکت به سوی پژوهش و استفاده از ظرفیت ها پژوهش سراها خواهیم پرداخت.

وی در پایان سخنان خود به مدیران تأکید کرد: با وجود همه مشکلات، در حال حاضر نیازمند یک مدیریت جهادی و انقلابی هستیم و روز به روز باید گام های خود را بلند تر و استوار تر برداریم و با سرعت به سمت جلو حرکت کنیم و دانش خود را به روز نماییم. زیرا ما در آموزش و پرورش، سرمایه های عظیمی داریم که باید برای نظام و جامعه آماده شوند.

در پایان جلسه مدیران در مورد مسائل مطرح شده در جلسه نظرات و پشنهادات لازم را ارائه دادند و آمادگی خود را جهت ارائه برنامه های عملیاتی اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار