‌حدادعادل در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

‌سند تحول و دیگر اسناد معطل‌مانده، با عزم دولت مردمی اجرا می‌شود

امیدواریم با عزم راسخ وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، مشکلات و معضلات حوزه تعلیم و تربیت مرتفع شود

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین را موجب تقویت مدارس دولتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
‌سند تحول و دیگر اسناد معطل‌مانده، با عزم دولت مردمی اجرا می‌شود

غلامعلی حداد عادل در حاشیه چهارمین جشنواره ملی فردوسی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «به نظر می‌رسد با عزمی که در دولت مردمی وجود دارد هر سند و برنامه بالادستی که تاکنون معطل مانده است اجرایی شود. بنایراین امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد اجرا‌شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و دیگر الزامات قانونی، همچنان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 1381 معطل مانده بود، اظهار داشت: «برای پاسخ به این سوال لازم است آسیب‌شناسی دقیقی شکل گیرد. بنابراین مطالعه و بررسی دقیقی نیازمند است تا بتوان به تشریح علل معطلی این سند پرداخت. اکنون هر چه بیان شود ممکن است سوءتفاهم به‌دنبال داشته باشد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصل ۳۰ قانون اساسی، آموزش و پرورش را تا مقطع کنکور در سراسر کشور رایگان، نظام‌مند و عدالت‌محور ساخته است، تصریح کرد‌: «فعالیت مدارس دولتی در سراسر کشور نشان‌دهنده‌ همین اصل مهم است؛ یعنی آموزش عدالت‌محور و یکپارچه. با این حال چنانچه ضعف‌هایی در مباحث سخت‌افزاری وجود داشته باشد، امیدواریم با اجرائی‌شدن سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و عزم راسخ وزیر محترم در اجرای آن، مشکلات و معضلات حوزه تعلیم و تربیت مرتفع شود.»

امیدوارم دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان درس می‌خوانند، دانشمندانی صاحب بینش و فرهنگ باشند

همچنین به گزارش خبرنگار پانا، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی در آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی فردوسی اظهار کرد: ادبیات، ظرف و حامل فرهنگ است و انسانی می‌تواند موفق باشد که دانش را با بینش همراه کند.
این پژوهشگر فلسفه و ادبیات فارسی با تاکید بر تفاوت‌های شاهنامه فردوسی با دیگر کتاب‌های شعر ادبیات فارسی گفت: تفاوت اول اینکه در اوایل تاریخ بعد از اسلام سروده شده و هزار سال است که مانند آبشاری در حال ریزش، همه مردم با آن آشنا هستند.
وی تاکید کرد: شاهنامه، شناسنامه ملی ما محسوب می‌شود و فردوسی حق بزرگی به گردن زبان فارسی دارد. او با زنده نگاه داشتن زبان فارسی، برای حفظ هویت خودش تلاش کرده است.
حداد عادل در پایان با تاکید بر پاس‌داری از میراث ماندگار فردوسی و زبان و ادبیات فارسی گفت: امیدوارم دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان درس می‌خوانند، در آینده دانشمندانی صاحب بینش و فرهنگ باشند و آن را در خدمت سرافرازی مردم ایران و جهان قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار