احمد اسدی:

هنرستان‌ها با مهارت‌آموزی آینده کشور را تامین می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با تاکید بر آمار افراد بیکار فاقد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور؛ تحصیل در هنرستان را با توجه به امکانات موجود و نیروی انسانی مجرب، یاریگر فارغ‌التحصیلان در اشتغال پایدار و کسب مهارت‌های شغلی برای آینده دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌ها با مهارت‌آموزی آینده کشور را تامین می‌کنند

آموزش های عملی دروس و مهارت آموزی در هنرستان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند در آینده شغلی دانش آموزان تاثیرگزار باشد. با توجه به این موضوع اگر در دوران ابتدایی و دوره متوسطه اول نیز به حرفه آموزی دانش آموزان توجه شود قطعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد در همین راستا احمد اسدی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ١٣ با توجه به شناسایی استعداد دانش آموزان در پایه های مختلف در مدارس به پانا عنوان کرد: «کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در مدارس امری مهم و قابل تامل است. بعد از شناسایی استعدادهای دانش آموزان می توان به سمت شکوفاسازی حرکت کرد و اعتماد به نفس و خودباوری را تقویت و در نتیجه پیشرفت تحصیلی حاصل می شود. در حال حاضر در راستای شکوفاسازی استعدادها در مدارس تلاش می شود با در نظر گرفتن فعالیت های دانش آموزان، پرسیدن در مورد علایق، ایجاد رقابت سالم، تقویت فعالیت های تیمی و گروهی و ایجاد فرصت در مسابقات و جشنواره ها به این مهم دست یابند.»

وی در رابطه با اهمیت ندادن مدارس به دروس عملی همانند کار و فناوری و فرهنگ و هنر گفت: «برای ساختن آینده ای بهتر برای دانش آموزان و انتخاب رشته تحصیلی مناسب، کمک به مهارت آموزی و انجام امور روزمره و آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و هدایت شغلی آنان، تقویت و پرورش خلاقیت دانش آموزان از طریق محتوا و مطالب کتاب ها، لازم است معلمان از آگاهی لازم در رابطه با نحوه تدریس سرفصل های درس آگاهی داشته باشند. امکانات و تجهیزات مناسب در مدارس مهیا و شرایط لازم روحی و روانی برای این منظور در جهت ارتقای سطح علمی و تقویت و پرورش خلاقیت ایجاد شود.»

اسدی با اشاره به اینکه هنرستان‌ها فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانش آموزان هستند، اذعان کرد: «هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مکانی برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ایجاد کرده اند. دانش آموزان در این مراکز مهارت های لازم جهت وارد شدن به شغل مناسب را کسب می کنند. هنرستان ها می توانند با برقراری ارتباط با بازار کار جهت ورود به شغل مناسب، موثر باشند.»

وی خاطر‌نشان کرد: «با توجه به اینکه آمار بیکاران فاقد مهارت های فنی و حرفه ای در کشور افزایش داشته است؛ ادامه تحصیل در هنرستان ها می تواند فارغ التحصیلان را در اشتغال پایدار و کسب مهارت های شغلی یاری کنند، همچنین، امکانات و تجهیزات موجود در هنرستان ها و نیروی انسانی مجرب و توانمند در جذب دانش آموزان به شاخه های فنی و حرفه ای موثر است.»

وی با یادآور شدن این مسئله که حجم محتوای درسی در بعضی از پایه ها بسیار زیاد است، گفت: «لازم است حجم مطالب کم و کتب قابل استفاده و موثر در آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان تهیه و برنامه ریزی شود و رئوس مطالب و محتوای درسی در زمان آموزشی تعمیق و مفهومی آموزش داده شود، همچنین می توان از هوشمندسازی به صورت مناسب و منظم در ایجاد موقعیت های جدید آموزشی استفاده کرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار