معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

طلاق، آخرین راه حل مشکل خانواده است

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی طلاق را باعث از هم پاشیدن خانواده و آسیب  بزرگ به آن دانست و آن را آخرین راه حل برای مشکل خانواده‌ها بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
طلاق، آخرین راه حل مشکل خانواده است

مراسم تجلیل از فعالین برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کانون فرهنگی و امام خمینی(ره) آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.

طاهر علمی در این مراسم گفت: خانواده و مدرسه دو بال اساسی تربیت است که نبود یکی و یا هر دو موجب تربیت غلط فرد می شود. خانواده نخستین مکان برای پاسخگویی فطری به نیاز زندگی اجتماعی انسان و شکل دهنده اصلی جامعه است.

وی افزود: تعامل بشر در خانواده مهم است و عمیق‌ترین و نزدیک ترین تعامل در این نهاد شکل می گیرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی از خانواده ها با چالش های متعددی مواجه هستند، گفت: عدم‌ توجه به این چالش ها باعث نابودی عمیق خانواده می‌شود و مهم‌ترین این چالش ها طلاق است؛ در حالی که منفورترین و آخرین راه حل مشکل خانواده باید طلاق باشد.

علمی، طلاق را باعث از هم پاشیدن خانواده و آسیب بزرگ به آن دانست و ادامه داد: آثار مخرب طلاق ابتدا متوجه زوجین، سپس خانواده و در نهایت جامعه است. جامعه ای که همان فرزندان آن را شکل خواهند داد و بهترین راه برای پیشگیری از طلاق، آگاهی بخشی به فرزندان این جامعه است.

وی افزود: طلاق در بین دانش آموزانی که ازدواج کرده اند باعث آسیب هایی چون نگرانی های روحی و روانی و همچنین ناامیدی از زندگی می شود. آموزش و پرورش با اجرای طرحی و با اجرای جلسات توجیهی در این زمینه سعی در آگاهی بخشی به اولیا و مربیان و دانش آموزان با هدف پیشگیری از طلاق دارد.

علمی در پایان عنوان کرد: امروزه ازدواج‌ها نباید با مشورت‌های پشت پرده انجام شود، بلکه باید با آگاهی بخشی به دانش آموزان همراه باشد تا آنها ارزش خود را به عنوان سرمایه اصلی جامعه درک کرده و درست تصمیم بگیرند.

محبت کلید واژه حل مشکلات است

در ادامه جلسه مدیر کل آسیب های اجتماعی استانداری نیز گفت: کارشناسان و متخصصان علوم تربیتی معتقدند که ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی فقط حاصل مشکلات اقتصادی نیست، بلکه از کمبود محبت و عشق نیز حاصل می شوند.

رادپور افزود: محبت، کلید واژه حل مشکلات است و وقتی با هدف مقدس ازدواج شکل می گیرد؛ مدیریت ادامه آن به تداوم محبت وابسته است. در واقع، سلامت جامعه را محبت تضمین می کند.

وی خاطر نشان کرد: کمبود محبت در جامعه افزایش روز به روز آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. محبت معلم به دانش آموزان، محبتی پایدار در فرد است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در آموزه های دینی ما نیز راه های مختلفی برای خروج از آسیب های اجتماعی وجود دارد. در دین ما به نشاط معنوی، روحی و جسمی توجه ویژه شده است تا آسیب های اجتماعی از این راه کمتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار