محمد خزاعی:

ارائه محصولات فرهنگی جدید نیاز به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه دارد

تهران (پانا) - رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد ارائه محصولات فرهنگی جدید نیاز به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه در کشور دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه محصولات فرهنگی جدید نیاز به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در نشستی صمیمی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هنرمندان بیش از حمایت‌های مالی به دنبال احترام و نگاه عزتمند از سوی مسوولان هستند، خاطرنشان کرد: اگر شأن و جایگاه هنرمندان بدرستی شناخته و رعایت شود، قطعا رغبت برای تولید آثار فاخر و کیفی افزایش خواهد یافت.

خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تصویرسازی صحیح از تبریز، آذربایجان و ایران بسیار مهم و بر عهده هنرمندان سینماست، تصریح کرد: اینکه جهانیان چه تصویر ذهنی از این منطقه و نام ایران داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: جنس ارائه محصولات فرهنگی در حال تغییر است، اما نیاز به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه هر کشور تحت هر شرایطی وجود دارد، ماندن و تلاش برای امور فرهنگی و دستاوردهای ملی بسیار مهم است.

خزاعی خاطرنشان کرد: سینما می‌تواند فرهنگ ساز بوده و مشکل ملت‌ها و دولت‌ها را حل کند، بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از برترین تکنولوژی‌های سینمایی برخوردار هستند، اما چون تخصص و نیروی انسانی متخصص ندارند، تاثیر فرهنگی و هنری در عرصه‌های بین‌المللی ندارند.

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال کشف استعدادهای جدید در شهرستان ها هستیم، گفت: حمایت از هنرمندان و فیلم سازان شهرستانی اولویت اصلی سازمان سینمایی است.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست هم اندیشی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: برای رفع مشکلات نیازمند گفتگو هستیم، اگر امروز شاهد این موانع هستیم، شاید به دلیل عدم مفاهمه متقابل بوده است.

وی ابتکار سازمان سینمایی کشور در سفرهای استانی و دیدار با مسوولان و نهادهای ذیربط را فرصتی برای حل مشکلات موجود دانست و گفت: با نگاه واقع بینانه و شناخت ظرفیت‌های موجود می‌توان به جمع بندی منطقی رسید و حاصل آن رونق و تحول جریان سینمایی استان باشد.

ناظمی ادامه داد: تبریز سوابق قابل توجهی در حوزه سینما دارد و آذربایجان دارای ظرفیت‌های عظیمی است که نمونه آن طی دهه‌های گذشته و افتخارآفرینی هنرمندان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مشهود است.

وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های لازم منجر به مهاجرت برخی از هنرمندان فعال این عرصه از استان شده است، افزود: نهادهای بالادستی مسوولیت مهمی برای حل مشکلاتی از این دست دارند، چراکه تولید محتوای کیفی و قابل اتکا بدون توجه به نیروی انسانی متخصص امکان پذیر نخواهد بود.

ناظمی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم وحدت در تبریز طی دهه ۶۰ و ۷۰ در تبریز خاطرنشان کرد: تعطیلی این جشنواره از یک سو و نبود جشنواره حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی در عرصه فیلم و سینما از سوی دیگر منجر به فراموشی ظرفیت‌هایی شد که امروز به شدت به آنها نیازمندیم، امیدوارم بار دیگر با حمایت سازمان سینمایی شاهد برگزاری جشنواره‌ای جدی و حرفه‌ای در تبریز باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست ضمن طرح مسایل و مشکلات حوزه سینمای استان از سوی فعالان این عرصه، تعدادی از فعالان فیلم و سینمای آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار