خزاعی در جمع هنرمندان استان کهکلویه و بویراحمد:

نباید بین فیلمساز پایتخت‌نشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم

تهران (پانا) - رئیس سازمان سینمایی کشور گفت سینما و امکانات آن متعلق به همه است و نباید بین فیلمساز پایتخت‌نشین و شهرستانی تفاوت قائل شد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نباید بین فیلمساز پایتخت‌نشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی کشور، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه خود چهارم خرداد ماه با استقبال معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وارد فرودگاه یاسوج شدند.
رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر خود به یاسوج پس از حضور در گلزار شهدای این شهر با خانواده شهید عبدیان، شهید رسانه استان دیدار کرد.
رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین عصر روز چهارشنبه با اهالی سینمای استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.
خزاعی در جمع مسئولان و هنرمندان استان گفت: در دولت و در فضای جدید این روحیه، رویه و وظیفه وجود دارد که از نزدیک در جریان متن مشکلات و دغدغه فعالان فرهنگی و سینماگران قرار داشته باشیم و بخش بزرگی از بدنه اصلی سینما را ظرفیت‌ها و استعدادهای استانی تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: رویکرد دولت انقلابی سیزدهم که با نگاه عدالت محورانه به امور می‌نگرد، این مسئله را طلب می‌کند که مدیرانش چنین دیدگاهی را در همه سطوح و در تمامی بخش‌ها پیگیری نمایند و تاکید و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هم در همین مسیر و مجرا قرار دارد.
رئیس سازمان سینمایی با بیان این که سینما و امکانات آن متعلق به همه است و نباید بین فیلمساز پایتخت‌نشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم. گفت: در این دوره سعی کردیم با پرهیز از سرمایه‌محوری با توجه به مسئله شایسته‌محوری و استعدادیابی، فضا را برای همه ‌فیلمسازان برابر ببینیم و اندیشه و محتوا و توانمندی‌ها را ملاک کار قرار دهیم.
خزاعی گفت: به عنوان کسی که مراحل مختلف کار سینمایی اعم از سینمای جوان، مستندسازی و تهیه کنندگی را تجربه کرده ام و به عنوان ‌یکی ازاعضای همین خانواده وقتی پرسشگری، مطالبه و جدیت را در شما می‌بینم بر سر شوق می‌آیم و احساس می‌کنم‌ مطالبات انباشته از گذشته باعث شده با انتقاداتی جدی در این جلسه حضور داشته باشید.
وی اظهار داشت: استان‌کهکیلویه‌ و بویر احمد متاسفانه به نسبت ظرفیت، ‌‌نیازش در حوزه سینما مورد توجه نبوده و با چالش‌ها و کمبودهای زیادی روبروست. این استان با وجود غنای فرهنگی، جغرافیای زیبا، جایگاه تاریخی مهم در روند انقلاب و دفاع مقدس، و با وجود نیروهای جوان و مستعد به لحاظ توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی نیاز به حمایت بیشتر دارد که بخش بزرگ از این بار مسئولیت بر عهده دستگاه‌های محلی است و در زمینه تجهیز و حوزه های تخصصی سینما و در عرصه تولیدات کوتاه و مستند ما هم آمادگی هر گونه همکاری را داریم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: اما یک رسالت سنگین بر دوش شما هنرمندان و سینماگران است. چهره زیبای شهر و استانتان را تصویر کنید. تصویر زیبایی از استان‌تان به بیرون بفرستید. وقتی تمام تمرکز شما روی فقر و محرومیت باشد و ظرفیت‌ها، زیبایی‌ها و ارزش‌های فرهنگی و جغرافیایی استان را معرفی نکنید در واقع خود شما با چنین نگاهی باعث تضعیف توریسم، اقتصاد و توسعه استان می‌شوید.
خزاعی گفت: منظرنگاه شما در ساخت آثار و تصویرسازی در کنار مطالبات به حق، کمک می‌کند که استان دستخوش تحول و پیشرفت شود. پس سفیران فرهنگی کارآمدی در معرفی زیبایی‌ها و ثروت‌های شهر و استان‌تان باشید.
وی بیان کرد: باید متوجه باشیم به عنوان یک هنرمند در قبال جامعه، مردم، شهر و استانمان چه رسالتی داریم. شک نکنید تصویری که شما می‌سازید برای دیگران و برای دنیا ذهنیت تولید می‌کند. پس ناگزیریم به مردم و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی فکر کنیم و حدیث نفس نسازیم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: توسعه زیرساخت و ایجاد سالن مستلزم مشارکت و همکاری جدی استانداری، شهرداری و همه دستگاه‌های اجرایی محلی است و قطعا سازمان سینمایی به عوان‌متولی سینما در عرصه حضور خواهد داشت.
خزاعی گفت: خوشبختانه، فضایی مناسب برای ورود فیلمسازان اولی فراهم شده و این فرصت برای فیلمسازان استان کهکیلویه و بویراحمد هم مهیاست. خیلی از استعدادهای بچه‌های شهرستان به خاطر نداشتن سرمایه به هدر می‌رفت و ما این ساختار را تغییر دادیم.
وی عنوان کرد: حتما رایزنی و پیگیری آموزش رایگان را با حمایت مجلس و مشارکت نهادها در دستور کار قرار می دهیم. باید شرایطی فراهم شود که شرایط رایگان آموزش به ویژه در مناطق محروم فراهم شود.
لازم به ذکر است که خزاعی صبح امروز پنجشنبه 5 خرداد ماه با سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و آیت الله «سید نصیر حسینی»، نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار