مشاور آموزش و پرورش اسلامشهر:

تقویت خودباوری در دانش‌آموزان با برخورداری از تجربیات مشاوران میسر است

اسلامشهر (پانا) - مشاور آموزش و پرورش اسلامشهر گفت جهت حل مشکلات دانش‌آموزان در واحدهای آموزشی، تبادل نظر با کادر آموزشی، اداری و خانواده دانش‌آموز صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان با برخورداری از تجربیات مشاوران، خودباروری را تقویت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت خودباوری در دانش‌آموزان با برخورداری از تجربیات مشاوران میسر است

نقش مشاوران در جامعه و علی‌الخصوص واحدهای آموزشی در رابطه با دانش‌آموزان از تأثیر بسزایی برخوردار است و به افراد و دانش‌آموزان این انگیزه و امید را می‌دهد تا به جای تصمیمات غلط بهترین راه را انتخاب کنند و باعث موفقیت آنها در مراحل تحصیل و زندگی شوند.

در این ارتباط کبری اباذری، دکترای روانشناسی، مدرس دانشگاه و مشاور آموزشگاه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر به پانا گفت: «مشاوره یعنی حل مسائل ذهنی و روحی؛ ما از تجربه‌ای که کسب کرده‌ایم، به افراد متفاوتی که مشکلات مختلفی دارند کمک می‌کنیم تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.»

وی در رابطه با ضرورت مشاوره در جامعه بیان کرد:«افراد متفاوتی‌ در جامعه وجود دارند و هرکس برای خود دغدغه دارد که با اعتماد به مشاور می‌تواند آرامش لازم را دریافت و مشکلات خود را برطرف کند، البته درست است که شرایط روحی افراد جامعه با توجه به دغدغه‌های اخیر دوران کرونا و پس از آن کمی آسیب دیده، اما افراد می‌توانند با داشتن برنامه و تمرین‌های روزانه حال و احوال خود را به حالت اولیه برگردانند.»

اباذری با اشاره به نقش مشاوران در واحدهای آموزشی تصریح کرد: «ما وقتی با دانش‌آموزی در واحد آموزشی روبه رو می‌شویم که از نظر شرایط روحی و انگیزشی مشکل دارد، از طریق تبادل نظر با کادر آموزشی، اداری و خانواده دانش‌آموز برای اصلاح رفتار و مشکلات او تلاش می‌کنیم و در مجموع دانش‌آموزان با برخورداری از تجربیات مشاوران، خودباروری را تقویت خواهند کرد.»

این مدرس دانشگاه بیان کرد: «در دوره کرونا که آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی بود، آیدی ارتباط با مشاورین را در کانال مدرسه قرار دادیم و به دبیران گفته شد که اگر دانش‌آموزی مشکل داشت به ما اطلاع بدهند و مشاوره به صورت مجازی انجام می‌شد؛ در دوره آموزش حضوری نیز افراد در اتاق مشاوره واحد آموزشی حاضر می‌شوند و مشاوره دریافت می‌کنند.»

مشاور آموزشگاه الزهرا(س)در رابطه با درصد نتایج حل مشکلات دانش‌آموزان پس از مشاوره خاطرنشان کرد:« این مورد بستگی به شرایط دانش‌آموز دارد که نوع مشکل چگونه است، دلیل آن چیست، در چه شرایطی قرار دارد و در چه محیطی برای او اتفاقی افتاده و ... و در مجموع یک نکته قابل توجه این است که باید مطمئن شویم خود دانش‌آموز قصد دارد با طرح مسئله مشکلش حل شود یا به اجبار دیگران به سمت مشاوره آمده است.»

دانش‌آموز خبرنگار: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار