سالانه ۱۴۰ هزار تن مرکبات در شهرستان نکا تولید می‌شود

نکا (پانا) - مدیر سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد شهرستان نکا در حوزه مرکبات سالانه ۱۴۰ هزار تن محصول تولید می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۱۴۰ هزار تن مرکبات در شهرستان نکا تولید می‌شود

اعضای سازمان در این نشست خبری با توجه به حوزه مسئولیت خود گزارشی از فعالیت های یک ساله سازمان جهاد کشاورزی شهرستان، شامل برنامه های اجرایی اخیر و ایده های نو ارائه کرده و همچنین مدیر جهاد به مهم ترین سوالات خبرنگاران و رسانه ها پاسخ داد.
سید بشیر موسوی در رابطه با وظایف جهاد کشاورزی گفت: ارتقای سلامت و امنیت غذایی برای مردم شریف ایران توسط این سازمان مقدس انجام می گیرد؛ اعضای این سازمان در زمان جنگ تحمیلی نیز مشهور به سنگرسازان بی سنگر تحت عنوان مهندسی رزمی در جنگ حاضر بودند و رشادت های زیادی انجام دادند.

وی اعلام کرد: شهرستان نکا در خصوص تولید مرکبات محصولات مرغوب زیادی را تولید و عرضه می کند که مهمترین آنها میوه های هلو و شلیل هستند که هر ساله جشنواره‌ای با این موضوع در سطح شهرستان برگزار می‌شود؛ شهرستان نکا ۴۰ درصد هلو و شلیل استان مازندران را تامین می کند.

سید بشیر موسوی بیان کرد: شهرستان نکا سالانه ۱۴۰ هزار تن مرکبات را تولید می کند. نکا از نظر تولید محصولات زراعی و استراتژیکی گندم در جایگاه دوم، سویا در جایگاه اول و کلزا در جایگاه دوم_سوم استان قرار دارد.

وی درباره دیگر محصولات زراعی نکا افزود: در مساحتی بیش از ۴۰۰ هکتار در شهرستان نکا گیاهان دارویی کشت می شود؛ که حدود ۳۶۰ هکتار از آن مربوط به گل گاوزبان است. نکا با تولید ۱۲۴ تن ماده خشک در جایگاه اول استان قرار دارد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی نکا در پایان در رابطه با بهبود روش های کشت و برداشت توضیح داد: سعی داریم که تمام مزارع برنج را به صورت قراردادی کشت کنیم؛ کود، بذور و سموم به طور بلاعوض و رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و در برداشت محصول توسط دو عامل شرکت زیر شاخه محصولات خدمات بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان محصولات را خریداری می کنند؛ با این روش کشاورز نه دغدغه کاشت محصول را دارد و نه دغدغه فروش آن را چون دولت با قیمت روز محصول را خریداری می‌کند.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هکتار زمین را به صورت قراردادی تبدیل کردیم که ارزش ریالی آن حدود ۱۵ میلیارد تومان است و نکته حائز اهمیت این است که در زمین‌های قراردادی کشاورزی بیمه با ۲۰ درصد تخفیف به کشاورزان ارائه می شود.

دانش آموز خبرنگار: الینا ایرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار