مائده عسگری*

خاطرات خوش زیارت هشتمین امام در اردوهای دانش‌آموزی

سفر زیارتی امام رضا(ع) یکی از جذاب‌ترین اردوهای دانش‌آموزی و شامل خاطرات خوش و لحظات نابی از انس و دلدادگی دانش‌آموزان با هشتمین امامشان است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
خاطرات خوش زیارت هشتمین امام در اردوهای دانش‌آموزی

سالروز میلاد امام رضا(ع)، آخرین روز دهه کرامت است و فزائرانی هستند که در این ایام، از راه دور خودشان را به حرم امام رضا(ع) می رسانند.

گاهی دیده می شود که زائران کبوترهایی را که با خود آورده اند، در حرم آن امام رئوف پرواز می دهند، چون می خواهند مثل روحشان در حرم قدسی امام رضا(ع) پربکشد و دائم از طرف آنان نفس بزند.

در این میان کسانی هستند که سلام اولی یا زیارت اولی هستند و یا از آخرین سفرشان سال ها می گذرد، وقتی نگاهشان به گنبد و بارگاه آن آستان ملکوتی می افتد، بی اختیار اشک از چشمانشان سرازیر می شود و با امام می گویند: یا رضا،‌ تو را به غریبی ات قسم می دهم که تسکین درد این دل غریب من نیز باشی.

مشهد مقدس همه ساله پذیرای میلیون ها زائر از ایران و سایر کشورهای جهان است، زائرانی که به عشق وجود امام رضا(ع) همه سختی های سفر را تحمل می کنند و برای اینکه به توصیه رسول خدا(س) در عمل به حدیث ثقلین عمل کرده باشند، آستان مقدس امام رضا(ع) را زیارت و به درگاه خدای متعال برای نزدیکی ظهور دعا می کنند.

اگر در احادیث شیرین امام رضا(ع) جستجویی کنیم، به روایات و سفارشاتی نسبت به طلب علم و دانش بخصوص برای جوانان، حجاب و عفاف و خلاصه همه چیزهایی که معرف سبک زندگی اسلامی است و بزرگان ما نیر بدان سفارش کرده اند، بر می خوریم.

بخش قابل توجهی از روایات و سخنان امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مورد مسائل تربیتی جوانان و نوجوانان است که ما دانش آموزان بایستی با مراجعه به مراکز مربوطه، آن سخنان را استخراج و در زندگی خود پیاده کنیم.

بدون شک یکی از پرخاطره ترین دوران دانش آموزی، اردوهای زیارتی مشهد مقدس هست که خاطرات نیک و ماندگاری را از معنویت این سفر و پیدا کردن همسفرهای خوب به جای می گذارد و نقش تربیتی موثری در نوجوانان دارد و امیدوارم بار دیگر این اردوها احیا شود.

نایب رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان قم و دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار