دریک مراسم معنوی؛

نمایشگاه «مهر ثامن» با محوریت امام رضا(ع) افتتاح شد

تهران (پانا) - عصر روز گذشته همزمان با ایام دهه کرامت نمایشگاه عکس «مهر ثامن» با نمایش ۷۵ عکس برگزیده با محوریت امام رضا(ع) و حرم مطهر ایشان در پردیس فرهنگی هنری مهرسان افتتاح شد‌.

کد مطلب: ۱۲۸۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه «مهر ثامن» با محوریت امام رضا(ع) افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس آثار منتخب جشنواره مهر ثامن با محوریت امام رضا(ع) و حرم مطهر ایشان با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری و برگزیدگان این جشنواره در پردیس فرهنگی هنری مهرسان برگزار شد. جشنواره عکس مهر ثامن از سوی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان تهران و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری مهرسان با محوریت امام رضا(ع) و حرم مطهر ایشان در دهه کرامت ۱۴۰۱ برگزار شد.

جامع، رییس کانون‌های خدمت رضوی استان تهران گفت: در ایام دهه کرامت هستیم و تا روز شنبه اینده که مصادف با تولد امام هشتم(ع) است برنامه های متنوعی را در تهران برگزار می کنیم و پرچم امام رضا (ع)را در مکان های مختلف به اهتزاز در می اوریم؛ حضور این پرچم تاثیر فرهنگی زیادی بر جوانان دارد؛ این نمایشگاه کار هنری بزرگی است چرا که نشان می دهد کسانی که دوربین به دست گرفته اند عرق به امام رضا داشته اند ساعت ها نشسته اند و عکس را در لحظه ای شکار کرده اند و این نشان می دهد مردم چگونه به امام رضا (ع)عشق می ورزند و اینها شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: مجموعه مهرسان کار بسیار خوبی انجام دادند و وقتشان را صرف برگزاری این نمایشگاه ارزشمند کردند و در آن آثار خوبی را با موضوع امام رضا(ع) به نمایش در اوردند.

رفیعیان؛ مدیر پردیس فرهنگی و هنری مهرسان گفت: ما تنها پردیس خصوصی حامی هنرمندان هستیم که در طول سه سال گدشته از هنرمندان حمایت کردیم و فعالیت هایمان را با انگیزه و انرژی ادامه دادیم؛ انرژی ماندگاری لازم بود و این لطف آقا به ما بود که بتوانیم توان خادمی اقا امام رضا (ع)را داشته باشیم؛ میزبانی پردیس مهرسان از این رویداد میمون مایه مباهات ماست. خدا را شکر می کنیم امروز با دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان تهران تفاهم نامه ای را برای برگزاری رویدادهایی با عنوان مهر ثامن منعقد کردیم.

نکویی،دبیر جشنواره عکس مهر ثامن گفت: فراخوان این جشنواره اردیبهشت امسال اعلام شد و یک هزار و92 اثر به دبیرخانه رسید و از بین آنها سیصد عکس انتخاب شد؛ این اثار در سه مرحله داوری شدند و ۷۵ عکس برای نمایش انتخاب شد و سه عکس برگزیده شدند و ۳ اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند .

اسمی برگزیدگان بدین شرح است:

نفر اول: آقای امیرعلی جوادیان از تهران

نفر دوم: آقای حمید عزیزی خانقاهی از کرمانشاه

نفر سوم: آقای حمیدرضا حبیبی از قوچان

هم چنین براساس نظر داوران، سه عکس به شرح زیر هم به عنوان عکس شایسته تقدیر انتخاب شدند:

عکس دریافتی از آقای حامد خلیلی از ورامین

عکس دریافتی از آقای سید مصطفی یوسفی از مشهد

عکس دریافتی از هادی دهقان‌پور

سید علی حسینی، مدیر کل روابط دولت و مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک دهه کرامت و ولادت خصرت معصومه و امام رضا (ع) گفت: حرم امام رضا جای معنوی و منحصر به فردی است؛ اما حرم امام هر جایی است که خیمه رضوی برپا شود و پرچم امام رضا افراشته شود؛ باید از تمام کسانی که این خیمه را در هر جایی برپا می کنند تقدیر کرد.

وی افزود: فرهنگ مجموعه ای از اعتقادات، سنت‌ها، باورهای یک گروه و یک ملت است، هر کجا فرهنگ باشد هنر هم از دل ان بیرون می اید در واقع هنر دستاوردهای معنویت بشریت است و جریان ساز است ، هنر قسمتی از فرهنگ است که سایر بخش های فرهنگ را ماندگار میرکند؛هنر باعث می شود یک آیین پابرجا شود و از یک فرد به فرد دیگر ، از یک جغرافیا به جغرافیای دیگر و از یک ملت به ملت دیگر منتقل می شود ، نجوای عارفانه یک زائر را چه کسی می تواند ماندگار کند؟ یک عکاس؛فیلم ولایت عشق را چه کسی می سازد یک کارگردان و...هنرمندان عزیز فرهنگ را سیقل می دهند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند و ما باید قدردان انها باشیم .

وی تصریح کرد: باید نگاهی به هنرمندان حهان و ایران بیندازیم ان هنرمندی نامش ماندگار می شود که یک اثر ماندگار از خود به جا می گذارد استاد فرشچیان کلی اثر دارند اما آنچه ایشان را ماندگار کرده است طراحی ضریح مطهر امام رضا(ع) است هنرمندی که می خواهد بماتد باید کاری خدایی برای مردم انجام دهد .

سرودخوانی دانش آموزی ، چاووشی خوانی و فرستادن صلوات خاصه از دیگر برنامه های جنبی مراسم افتتاحیه نمایشگاه مهر ثامن بود.

نمایشگاه عکس«مهر ثامن» ازهفدهم تا بیست و پنجم خرداد در نگارخانه مهرسان واقع در تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از خیابان فرصت شیرازی، پردیس فرهنگی هنری مهرسان برگزار می‌شود. همچنین مراسم تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز در روز اختتامیه ۲۵ خرداد در نگارخانه مهرسان برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار