رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی:

لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در طراحی تمدن نوین اسلامی

دانشگاه مبدأ تحولات برای طراحی تمدن نوین اسلامی است

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی گفت علاوه بر دانشگاه، حوزه‌های علمیه نیز باید در طراحی این تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در طراحی تمدن نوین اسلامی

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی، با بیان اینکه برپایی این نشست‌ها مصداق جهاد تبیین است، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب کلیدواژه‌ای با عنوان تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای خورشید ولایت عظما دارد. باید دید این تمدن نوین اسلامی چیست و ابعاد و مختصات آن چیست تا راه پیش رو مشخص شود.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب در فراز پایانی بیانیه گام دوم انقلاب، هفت محور را مطرح کرده اند که مهمترین آنها دانشگاه و پژوهش است و امام عزیز ما نیز دانشگاه را مبدأ تحولات برشمرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: هفت محوری که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته، در هندسه این تمدن نوین اسلامی باید مشخص شود و محور اصلی این هفت محور نیز دانشگاه است. بنابراین، دانشگاه باید به طراحی تمدن نوین اسلامی کمک کند و مختصات آن را به درستی تعریف کند.

زاهدی با بیان اینکه در گام بعدی، همه کارگزاران نظام اسلامی در ساخت این بنای تمدن نوین اسلامی باید مشارکت کنند، افزود: علاوه بر دانشگاه، حوزه‌های علمیه نیز باید در طراحی این تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی کنند؛ اینجاست که پژوهش محوری به ویژه در حوزه علوم انسانی اهمیت می‌یابد.

وی با تاکید بر ضروری هم‌افزایی دولت و مجلس در تدوین و بررسی برنامه هفتم توسعه گفت: در این مسیر باید با کمک حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها‌، سرفصل‌های روشنی در حوزه‌های مختلف تمدنی به ویژه در زمینه سبک زندگی در تمدن نوین اسلامی طراحی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است کارگروه‌های تخصصی از دولت و مجلس و دانشگاه‌های کشور برای طراحی این سرفصل‌ها در برنامه هفتم توسعه تشکیل شود تا با یک حکمرانی مطلوب به مرحله شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نزدیک تر شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار