مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

عالی‌ترین اثر تربیتی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی ایجاد می‌شود

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در دیدار با اعضای سازمان دانش‌آموزی، خبرنگاران خبرگزاری پانا و اعضای مجلس دانش‌آموزی استان گفت منطقی‌ترین اثر تربیتی برای کاهش آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، برگزاری اردوهای درون مدرسه‌ای و فعال‌سازی اردوگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۲۸۴۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
عالی‌ترین اثر تربیتی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی ایجاد می‌شود

مصطفی عابدی اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی سند تحول بنیادین منطقی‌ترین اثر تربیتی جهت دورشدن دانش‌آموزان از آسیب‌های مجازی، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است.
عابدی افزود: سال‌های بعد تیم ارشد مدیریت کشوری، استان و شهرستان طول عمر مدیریتشان تمام می‌شود و تنها قشر مدیریتی که باقی می‌ماند و انجام عملیات به دست آن است، مدیر مدرسه است، به همین دلیل باید برنامه ای برای اعتبار دادن به مدیران مدارس عملیاتی شود.

وی با تاکید بر نقش والای سازمان دانش‌آموزی گفت: سازمان دانش‌آموزی برای تحقق اهداف خود می تواند تعداد کثیری شورای دانش‌آموزی فعال در مدارس ایجاد کرده و با برنامه ریزی فرآیند محور در موضوعات آموزشی و پرورشی وتصمیم گیری های مدرسه نقش جدی را ایفا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در راستای توسعه، تعمیق و تقویت مجلس دانش‌آموزی بیان کرد: اعضای مجلس دانش‌آموزی حوزه های مختلف تصمیم سازی جهت ایجاد مدارس صالح باید حضور جدی داشته باشند.

مصطفی عابدی ادامه داد: اعضای مجلس شورای دانش‌آموزی باید در میان خود ساختاری همانند ادارات آموزش و پرورش نظیر کمیته توجیه، تبلیغ و انتصابات داشته باشند، بخصوص در برنامه ریزی امتحانات نمایندگان شورای دانش‌آموزی باید حضور فعال داشته باشند و نظرات خود را بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: آرزوی من ساخت مدرسه‌ای است که دانش‌آموزان آن را اداره کنند تا نقش اجتماعی خود را ایفا کنند، با این کار می‌توانیم ثابت کنیم اگر کار را به دانش آموزان واگذار کنیم، باعث رشد و تعالی آنان خواهد شد. سپس فعالیت های این دانش آموزان، نمرات امتحانات نهایی و سلامت روان آنها را با دانش آموزان دیگر مدارس مقایسه کنیم.

عابدی در خصوص خبرگزاری پانا و جهاد تبیین رسانه که مقام معظم رهبری بیان کردند، عنوان کرد: رسانه و خبرنگار چشم بیدار جامعه هستند، جامعه ای موفق است که در بحث سواد رسانه تقویت شده باشد که این امر در دستگاه تعلیم و تربیت برعهده خبرگزاری پانا سپرده شده است. به همین جهت برای شفاف سازی فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش، بنده و هر عضوی از اداره کل، به شهرهای مختلف می‌رویم و یا در همایش های مختلف حضور پیدا می‌کنیم، باید خبرنگاران پانا برای انتقال سریع و درست رویدادها در آنجا حضور داشته باشند.

در پایان قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مازندران و هم یکی از کارشناسان، توضیحاتی در رابطه با فعالیت های خود بیان کردند.

خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار