صرفه‌جویی کنید و از شرکت برق طلبکار شوید

تهران (پانا) - شرکت برق اعلام کرد مردم اگر در فصل گرما تا انتهای شهریور در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، پاداش دریافت می‌کنند و طلبکار شرکت برق هم خواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
صرفه‌جویی کنید و از شرکت برق طلبکار شوید

به گزارش ایرنا، روند افزایش تدریجی دمای هوا نگرانی از بیشتر شدن مصرف برق و به دنبال آن فشار بیش از حد به شبکه برق را جدی‌تر کرده است و بر همین اساس وزارت نیرو و صنعت برق در دولت سیزدهم مصمم شده‌اند تا با استفاده از سیاست‌های تشویق محور نسبت به نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در کشور اقدام کنند.

بر این اساس وزارت نیرو اعلام کرد: اگر مشترکان مصرف بهینه در تابستان امسال داشته باشند به‌ازای این مصرف بهینه از پاداشی ۵ برابر تعرفه‌های برق بهره‌مند خواهند شد.

طبق اعلام وزارت نیرو و مجموعه صنعت برق مشترکانی که بتوانند در چهار ماه پیش‌رو (از خردادماه تا شهریور ماه امسال) و در چارچوب الگوی مصرف برق منطقه خود اعم از عادی یا گرمسیری مصرف خود را کاهش دهند ۵ برابر تعرفه پرداختی پاداش خواهند گرفت.

میانگین تعرفه هر کیلووات‌ساعت مصرف برق زیر الگو ۱۰۰ تومان است و پاداش صرفه‌جویی هر کیلووات‌ساعت ۵۰۰ تومان است.

بنابراین اگر مشترکی ۵۰ کیلووات‌ساعت در مصرف صرفه‌جویی داشته باشد قبض برق رایگان خواهد داشت.

مشترکی که یک‌صد کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی داشته باشد علاوه بر داشتن قبض برق رایگان می‌تواند از شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور طلبکار شود.

همچنین اگر مشترکی در منطقه گرمسیر یک کولرگازی خود را خاموش کند علاوه بر آنکه قبض برق رایگان می‌تواند داشته باشد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم از شرکت‌های توزیع برق طلبکار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار