در اختتامیه جشنواره شکوه نماز جمعه؛

اسماعیلی: شعار فرهنگی دولت مردمی بازگشت به مساجد است

مسجد باید محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد/ قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ و هنر برای ۴۰ هزار هنرجو در ۱۱ استان راه‌اندازی شده است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نگاه دولت و نظام این است که ما بتوانیم محور فعالیت‌های فرهنگی را در اختیار این شبکه عظیم قرار دهیم. ما هرچقدر رویدادهای فرهنگی را از بستر نمازجمعه و مصلی و مسجد جدا کنیم بسیار برای‌مان زحمت خواهد داشت. در فضایی که این افتراق به وجود آمده، ما دچار آسیب شدیم. این افتراق برای ما هزینه‌ساز بوده است و باید بازگردیم.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: شعار فرهنگی دولت مردمی بازگشت به مساجد است

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه اولین جشنواره شکوه جمعه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه تهران برگزار شد ضمن تسلیت به مردم آبادان و یادآوری اینکه دولت حتما قاطعانه با عاملان و مقصران حادثه متروپل برخورد خواهد کرد، گفت: نگاه ما به نمازجمعه یک نگاه ویژه است. نگاه دولت و نظام هم این است که ما بتوانیم محور فعالیتهای فرهنگی را در اختیار این شبکه عظیم قرار دهیم. ما هرچقدر رویدادهای فرهنگی را از بستر نمازجمعه و مصلی و مسجد جدا کنیم بسیار زحمت خواهد داشت. در فضایی که این افتراق به وجود آمده، ما دچار آسیب شدیم. این افتراق برای ما هزینه‌ساز بوده است و باید بازگردیم.

وی ادامه داد: من شعار فرهنگی دولت مردمی را بازگشت به مساجد قرار داده‌ام. مسجد باید محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جدیدا یک قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ و هنر را در استان‌ها برای ۴۰ هزار هنرجو راه‌اندازی کرده‌ایم که من گفته‌ام اینها را در مساجد عرضه کنید. شانیت هنر همین است که بتواند ابزاری برای رساندن پیام دین باشد. همین سرودی که اخیرا مورد توجه نسل نوجوان ما قرار گرفته است، اجتماعات کم‌نظیر را رقم زده است و این مایه مباهات ماست.

اسماعیلی افزود: ما در حوزه مسائل دین و حوزه تعظیم شعائر باید بتوانیم از ظرفیت هنر به خوبی استفاده کنیم که حتما تاثیرات خود را خواهد گذاشت. از همه ابزارها برای اینکه مردم سعادتمند شوند استفاده خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دولت مردمی همه همت و تلاش رئیس دولت و همه دولتمردان در کنار ایشان این است که خدمتگزاری مناسبی را به حوزه دین انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انشالله رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بتواند ابتکارات خوب خود را در این حوزه پیاده‌سازی کنند و موفق باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار