مسئول مشاوره آموزش و پرورش آموزش و پرورش ورامین :

اعطا پروانه تاسیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی به آموزش و پرورش ورامین

ورامین (پانا) - مسئول مشاوره آموزش و پرورش آموزش و پرورش ورامین گفت در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مرکز فعالیت و ارائه خدمات راهنمایی مشاوره و روانشناختی در ورامین آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اعطا پروانه تاسیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی به آموزش و پرورش ورامین

علی حامدی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ورامین ضمن اعلام این خبر گفت: با تاسیس مرکز مشاوره در ورامین نیازمند ترمیم نیرو هستیم تا تمام همکارانی که دارای مدرک تحصیلی روانشناسی و مشاوره هستند، در این مرکز جذب شوند.

حامدی همچنین متذکر شد: با توجه به استقرار میز نماد در مرکز مشاوره، ارجاع دانش آموزان به مرکز مشاوره از طریق نماد در سامانه همگام خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آموزش دبیران، کادر اجرایی مدارس، اولیا و دانش آموزان از اولویت‌های واحد مشاوره جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی پساکرونا است.

همچنین محمد ملایی، رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن اعطای این مجوز گفت: سطح فوریت‌های اجتماعی در دوران پساکرونا افزایش یافته و نیاز به مشاوره بیش از پیش حس می‌شود.

وی در ادامه افزود: سند جامع مشاوره در همین راستا تعیین شده است و اجرای آن نیاز به ساز و کار اجتماعی دارد. در این سند کمبود نیروی انسانی به خوبی دیده شده است تا جایی که سرانه مشاوره از تخصیص هر ۳۵۰نفر یک ساعت به ۲۰۰نفر یک ساعت تقلیل یافته است. این سرانه در مدارس نیز به ازای هر ۱۵نفر یک ساعت مشاوره بوده است که به هر ۱۲نفر یک ساعت تقلیل یافته است.

ملایی همچنین بیان کرد: بر اساس این سند ۷۵درصد به نیروی انسانی مورد نیاز مشاوره افزوده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار