رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند:

هدف از طرح هادی، توسعه و ارتقای روستاها در سطح کشور است

رودهن (پانا) - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، اجرای طرح هادی در روستاهای کشور را به منظور توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در سطح روستا معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف از طرح هادی، توسعه و ارتقای روستاها در سطح کشور است

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، محسن حاجی عزیزی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اظهار کرد: طرح­‌های هادی روستایی جزو پروژه هایی محسوب می شوند که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند. آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌ های عمرانی در آنها رسالت اصلی طرح هادی روستایی است، مرجع تهیه کننده این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و هدف از این طرح در واقع تجدید حیات روستاها و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت ویژه و‌کاربردی است.

وی همچنین مطرح کرد: پیرو پیگیری‌های نماینده مجلس مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن، در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص اعتبارات عمرانی 8 روستا در شهرستان دماوند از محل اعتبارات سال 1400 برای اجرای طرح هادی شامل جدول‌گذاری، زیرسازی آسفالت، دیوار سنگی و عملیات سنگ‌فرش به مبلغ 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، در ادامه افزود: برای اجرای طرح هادی روستاهای هاشمک و زره‌در، به مبلغ بیش از 41 میلیارد و 53 میلیون ریال در سال 1401 تخصیص یافته است. همچنین تخصیص اعتبار روستاهای آرو و دهنار در سال جاری بیش از 24 میلیارد و 285 میلیون ریال است.

عزیزی تصریح کرد: طرح هادی روستاهای جابان و حصار نیز در سال 1401 به مبلغ بیش از 16 میلیارد و 919 میلیون ریال اجرا می‌شود.برای اجرای طرح هادی روستای خورین در مهرآباد رودهن، از محل اعتبارات سال 1400 اعتبار 10 میلیارد ریالی و نیز برای روستای مغانک 12 میلیارد ریال اعتبار از همین محل تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول در تکمیل صحبت هایش تاکید کرد: برای 8 روستای گلاهک، مومج، سربندان، مرا، دهنار، رودافشان، لی‌ پشت و اتابک کتی اعتباری حدود 2 میلیارد تومان جهت تهیه طرح هادی در نظر گرفته شده است و تمامی روستاها در حال نقشه‌برداری و تهیه این طرح هستند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، در پایان اذعان کرد: در صورت آمادگی دهیاری‌ها جهت آسفالت معابر داخل بافت روستاها بنیاد مسکن آماده مشارکت با دهیاری‌ها جهت تحویل قیر است. ضمن اینکه آماده همکاری کامل با دهیاری‌ها و‌ شورا در جهت ارتقای کیفی زندگی شهروندان هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که کوتاهی‌ صورت نگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار