مدیر آموزش و پرورش رودهن:

مدیران مدارس مقید به قوانین آموزش و پرورش و شرایط ثبت‌نام عمل کنند

رودهن (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه با مدیران مدارس، مقید بودن به دستورالعمل‌های اجرایی و‌ قانونی آموزش و پرورش و شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان را عاملی برای جلوگیری از مشکلات مختلف در طول سال تحصیلی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس مقید به قوانین آموزش و پرورش و شرایط ثبت‌نام عمل کنند

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش رودهن، زهرا رستمی در جلسه‌ای که در اداره با مدیران مدارس برگزار شد، پس از بازگو کردن و تشریح بخشی از آیین نامه امتحانات، بیان کرد: از تمامی مدیران درخواست می‌شود علاوه بر مطالعه شیوه‌نامه‌ها و شرح وظایف عوامل اجرایی، خلاصه این آیین نامه را در اختیار اولیا قرار دهند تا شفاف‌سازی کامل صورت گیرد و مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: میانگین تراکم جمعیت دانش‌آموزی منطقه در سال تحصیلی(۱۴۰۲_۱۴۰۱)، 36 نفر است که نیازسنجی تراکم دانش‌آموزان و ظرفیت پذیرش آنان از اوایل فروردین صورت گرفته و مشخص شده است.

رستمی ضمن تأکید بر تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در منطقه، ثبت‌نام‌ها باید با درنظر گرفتن محدوده جغرافیایی باشد و از ثبت‌نام دانش آموزان ساکن در مناطق همجوار خودداری شود. همچنین مراجعین جهت ثبت‌نام باید دارای تأییدیه اتحادیه املاک باشند، به طور کلی فرایند ثبت‌نام با توجه به محدودیت فضای آموزشی که در منطقه با آن درگیر هستیم باید کاملا قانونی و در چارچوب دستورالعمل انجام شود تا در طی سال به مشکل برنخوریم.

مدیر آموزش و پرورش رودهن اظهار کرد: هدایت تحصیلی در پایه نهم امری مهم است و مدارس پیش از ارجاع دانش‌آموزان به دبیرستان‌ها موظف به تشکیل شورای مدرسه با حضور مشاوره مدرسه هستند. در این شورا باید وضعیت تحصیلی دانش آموزان را بررسی کنند؛ سپس برگه هدایت تحصیلی را برای ثبت‌نام به اولیا تحویل هستند‌تا مسیر تحصیلی دانش‌آموز کاملا هدایت شده و متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای او پیش برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار