دبیر تاریخ آموزشگاه احرار ملارد:

هدف از حمله به مدرسه فیضیه، حمله به وحدت مسلمانان بود

ملارد (پانا) - دبیر تاریخ آموزشگاه احرار آموزش و پرورش ملارد هدف از حمله رژیم ستم‌شاهی به مدرسه فیضیه قم را حمله به اتحاد مسلمانان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از حمله به مدرسه فیضیه، حمله به وحدت مسلمانان بود

چهارم خرداد ماه روز حمله‌ مزدوران رژیم ستم‌شاهی پهلوی به مدرسه‌ فیضیه در قم است، این حمله به واقعه مدرسه فیضیه معروف است که در دوره نظام پهلوی در مدرسه فیضیه قم اتفاق افتاد. به همین مناسبت گفت و گویی با دبیر تاریخ مدارس آموزش و پرورش ملارد داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

فهیمه جمال‌پور دبیر تاریخ مدرسه احرار صحبت‌های خود را این‌گونه شروع کرد: واقعه مدرسه فیضیه قم، واقعه‌ای دردناک بود که باعث به خشم آمدن ملت مسلمان ایران شد.

جمال‌پور در جواب اینکه هدف نظامیان شاهی از این حمله چه بود، پاسخ داد: این حمله مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) است، پس طبق گفته‌ها و مشاهدات آن دوره می‌توان با قاطعیت گفت که هدف اصلی از این حمله به هم ریختن مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) بوده که در حال برگزاری در این مدرسه بوده است و مصادف با نوروز سال ۱۳۴۲ شمسی بود.

این دبیر تاریخ در جواب اینکه نظامیان رژیم شاهی چه بلایی به سر عزاداران آوردند، بیان کرد: آنها با بی‌رحمی کامل مراسم سوگواری را به هم ریختند و حرمت عزاداران را شکستند، طلبه‌ها را با ضربات شلاق مجازات کردند و به ضرب و شتم مردم پرداختند.

وی در مورد پاسخ مردم و روحانیت به این بی احترامی بزرگ گفت: روحانیان، طلاب و مردم که عزاردار بودند خیلی غیرمنتظره با این فاجعه مواجه شدند، آن‌ها پناهی نداشتند و بی‌دفاع بودند، مردم بی‌صبرانه به خانه امام رفتند و امام هم بی‌وقفه و بی‌درنگ به سمت مردم و عزاداران شتافت و به آن‌ها دلگرمی داد و سپس سوگند به آن روز عزیز خورد که با ستمگران مقابله‌ خواهد کرد و نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی بود.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار