‌در حاشیه جلسه هیأت دولت:

وزیر نفت: ایران نفت خود را به قیمت خوب می‌فروشد

روسیه تخفیف‌های زیادی‌ برای خریداران‌ نفت در نظر گرفته اما با توجه به تحریم‌هایی که از طرف غربی‌ها اعمال شده است، پیدا کردن مشتری برای روس‌ها زمان می‌برد

تهران (پانا) - وزیر نفت با تأکید بر اینکه بازارهای جدیدی برای فروش نفت شناسایی شده است، تصریح کرد‌ ایران مشتری‌های خود را در بازار نفت دارد و روند فروش نفت به قیمت خوب، با قوت ادامه می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نفت: ایران نفت خود را به قیمت خوب می‌فروشد

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره روند فروش نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: ما مشتری‌های خود را در بازار داریم و بازارهای جدیدی را هم شناسایی‌ کرده‌ایم‌ که این روند با قوت ادامه می‌یابد.

وزیر نفت درباره افزایش فروش نفت روسیه توضیح داد: روسیه تخفیف‌های زیادی‌ برای خریداران‌ نفت در نظر گرفته اما با توجه به تحریم‌هایی که از طرف غربی‌ها اعمال شده است، پیدا کردن مشتری برای روس‌ها زمان می‌برد.

اوجی در پاسخ به پرسشی درباره روند و برنامه‌های حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم گفت: آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ نفت و گاز تهیه شده و به‌زودی در دولت مطرح می‌شود.

وی در رابطه با جزئیات و دستاوردهای برگزاری نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: نمایشگاه نفت، یکی از وسیع‌ترین نمایشگاه‌های نفت در جهان است. بیش از ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی و بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان داشتیم و در حاشیه این نمایشگاه قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضا رسید. ان شاءالله در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۴ پروژه به ارزش ۱۳ میلیارد دلار افتتاح و بهره‌برداری خواهیم کرد که پروژه‌های نیمه تمامی بوده است که طی چند سال گذشته باقی مانده است و با همت وزارت نفت طی برنامه تقویمی به افتتاح می‌رسد و به تولید گاز و نفت و ظرفیت‌های جدید پتروشیمی کمک خواهد کرد. بیش از ۲۲ پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار نیز در سال ۱۴۰۱ شروع به کار خواهد کرد.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دعوت عربستان برای پیوستن به میدان آرش پذیرفته شده است؟ بیان کرد: وزارت امور خارجه در حال مذاکره با کویت و عربستان برای حل اختلاف مربوط به بهره‌برداری از این میدان است و برنامه مطالعاتی ما روی میدان آرش تکمیل شده است و با برنامه‌ریزی شرکت نفت ان‌شاالله نصب سکوهای ما آنجا انجام خواهد شد. این میدان میان ایران، عربستان و کویت مشترک است.

وی در خصوص ادعای رویترز مبنی بر فروش نفت با تخفیف‌های بیشتر نیز گفت: ما خوشبختانه در بحث فروش نفت و بازارهای جدیدی که طی ۹ ماه ایجاد کردیم کمک کرد تا نفت خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانیم.

اوجی در پایان در خصوص طرح دولت برای فروش اوراق با پشتوانه نفت نیز گفت به موقع در رابطه با این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار