مدیر دبستان حضرت زهرا(س) رودهن:

اردوهای آموزشی و‌تفریحی، ابزاری قدرتمند برای آموزش در مدرسه

رودهن (پانا) - مدیر دبستان حضرت زهرا(س) رودهن، اردوهای گردشی و آموزشی در مدارس ابتدایی را ابزاری قدرتمند و کارا، در نهادینه‌کردن بسیاری از آموزش‌ها به دانش‌آموزان این مقطع معرفی کرد که با توجه به امکانات مدارس باید حداکثر استفاده از این ابزار صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای آموزشی و‌تفریحی، ابزاری قدرتمند برای آموزش در مدرسه

اردوی دانش‌آموزان دبستان حضرت زهرا(س) رودهن در مزرعه خورشید واقع در شهر دماوند که یک‌ مکان آموزشی و تفریحی در این شهر بخصوص برای دانش‌آموزان است، برگزار شد.
معصومه آشیاعیان مدیر این دبستان در این‌باره گفت: آموزش دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هرچه واقعی‌تر، ملموس‌تر و عینی تر باشد، مسلما بار آموزشی آن بیشتر و بالطبع تاثیر آن هم افزایش می‌یابد و یادگیری عمقی و نهادینه‌تری برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد؛ بنابراین مدارس بخصوص در این مقطع باید برنامه‌ای مثل اردوهای مختلف آموزشی و تفریحی را در برنامه آموزشی و تربیتی خود بگنجانند و بیش از بیش بر انجام آن اهتمام ورزند.

وی افزود: امسال با توجه به تعطیلی طولانی مدتی که مدارس به جهت ویروس کرونا داشتند و خوشبختانه آن را پشت سر گذاشتیم، اردوها برای دانش‌آموزان با هیجان و لطف بیشتری برگزار شدند طوری که ما در مدرسه حضرت زهرا(س) هر زمان که اعلام برگزاری اردو به دانش‌آموزان کردیم با استقبال بی‌نظیری از طرف آنها روبه رو شدیم و همه آنها، با شور و نشاط در این اردوها مثل همین اردوی مزرعه خورشید شرکت کردند و روزهایی شاد و خاطره‌انگیز برایشان رقم خورد.

سکینه آقایاری، معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س) که خود در این اردو دانش‌آموزان را همراهی می‌کرد، نیز بیان کرد: مزرعه خورشید یک مکان آموزشی خوب بخصوص برای آشنایی دانش‌آموزان با طبیعت و حیوانات اهلی است، وقتی این‌گونه ظرفیت آموزشی و تفریحی هدفمند و با کیفیت در شهرستان ایجاد شده است، مدارس هم باید عزم خود را جزم کنند و‌ از ظرفیت‌های اردوی شهرستان که به راحتی در دسترس است برای دانش‌آموزان استفاده کنند.

این معاون پرورشی که خود نیز سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش رودهن نیز است، در تکمیل گفته‌هایش تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدرسه باید روند کیفی و بهینه به خود بگیرد و‌ متنوع و‌ با ایده‌ها و اندیشه‌های جدید به مراحل اجرایی دربیاید، به عنوان مثال در مزرعه خورشید، دانش‌آموز ضمن آشنایی با حیوانات اهلی و طبیعت، دوستی با حیوانات و‌ روش زندگی و زیست آنها و‌ فوایدی که برای انسان‌ها دارند هم آشنا می‌شود که قطعا این آموزش و با این شرایط بسیار موثرتر از آموزش سر کلاس و در حالت یکنواختی خواهد بود. دانش‌آموز در حین اردو، همکاری، صمیمیت و‌ شادبودن را به معنای واقعی حس می‌کند و آموزش می‌بیند، همراه و همدل بودن مربیان هم در اردوها حس خوشایندی را برای دانش‌آموز به ارمغان می‌آورد که جای توجه ویژه از طرف مربیان مدارس، دارد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار