آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت در شیراز

شیراز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس از ارسال بیش از ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت استقبال دانش‌آموزان از این طرح نشانه آگاهی جامعه نسبت به امر سلامت است و بسیار ارزشمند است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت در شیراز

سید کاظم حسینی در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: استقبال دانش‌آموزان و اولیا از این جشنواره نشان‌دهنده توجه خانواده‌ها به موضوع سلامت است که قابل تقدیر است.

وی افزود: همه ما نقش محیط زیست، هوای پاک و تغذیه سالم را در زندگی خود می‌دانیم اما چرا رعایت نمی‌کنیم و گاهی حتی می‌بینیم که پزشک هم سیگار می‌کشد و این یک تناقض بین آگاهی و عمل ما است.
وی تاکید کرد: اگر ارزشمندی جسم و بدن خود را بدانیم در رعایت نکات سلامتی بیشتر دقت می‌کنیم و موفق خواهیم شد.
حسینی افزود: در دنیایی که از ۸ میلیارد جمعیت آن حدود یک میلیارد نفر اضافه وزن دارند و حدود یک میلیارد نفر دچار سوء تغذیه هستند و سالانه هزینه‌های بالایی برای درمان می‌شود، توجه به سلامتی امری اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت باید نگاهی هم به دستاوردها و موفقیت‌های بهداشتی کشور داشته باشند و موفقیت‌هایی که پزشکان در کنترل بیماری‌های واگیردار داشته‌اند این دستاوردها مدیون کار فرهنگ‌سازی‌های آموزش و پرورش است که این اقدامات خود در این چند سال با زحمت فراون کشیده شده است.

حسینی افزود: طرح‌های خوبی در حوزه سلامت در حال انجام است از جمله طرح دادرس، آهن یاری، طرح کوچ و سفیران سلامت و خداروشکر می‌کنیم که پیام حفظ و نگهداری از سلامت جسم و جان و روح را دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت در جامعه دنبال می‌کنند.

دبیر ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت نیز در این مراسم در گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت:
برای نخستین بار دبیرخانه کشوری این جشنواره به فارس سپرده شد و داوری‌ها به صورت منطقه‌ای انجام شد.

محمدعلی زارعی افزود: بیش از ۲ میلیون سفیر سلامت در کشور داریم و در فارس نیز ۱۳۲ هزار نفر هستند و امیدواریم این موضوع سفیران سلامت به خانواده‌ها نیز تسری یابد و در جامعه گسترده شود.
به گفته وی در اجرای این طرح به عنوان بزرگترین طرح حوزه سلامت در کشور، بیش از ۱۰ هزار و ۸۳۲ نفر در ۱۶ رشته آثار خود را بارگذاری کردند که از این تعداد در رشته‌های انفرادی و گروهی ۷۰ نفر قابل تقدیر شدند و در مجموع تعداد آثار قابل تقدیر کشوری ۴۰ اثر هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث سلامت یکی از محورهای توسعه در کشورهای توسعه یافته است، خواستار ایجاد رشته بهداشت در دانشگاه فرهنگیان شد.
وی افزود: استان فارس تنها استانی است که ۱۷ پایگاه سلامت با تجهیزات و خدمات کامل فیزیوتراپی، دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی و..برای سلامت دانش‌آموزان دارد.

ششمین جشنواره سفیران سلامت که به میزبانی استان فارس برگزار شده بود امروز با تجلیل از داوران، مقام‌آوران و دست‌اندرکاران این جشنواره به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار