آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در دستور کار قرار گرفته است

پانا (قم) - بازارچه دانش‌آموزی همزمان با هفته معرفی‌مشاغل در دبیرستان‌نمونه‌ دولتی آیت‌اله‌ بهاءالدینی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در دستور کار قرار گرفته است

بازارچه دانش‌آموزی همزمان با هفته معرفی ‌مشاغل با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فضای کسب‌ وکار و مفهوم سود و زیان و چگونگی کسب درآمد در دبیرستان‌ نمونه‌ دولتی آیت‌اله‌ بهاءالدینی برگزار شد.

فاطمه داداشی مشاور دبیرستان عنوان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف و شرایط بازار کار، تقویت روحیه پرسشگری، تحقیق و مسوولیت‌ پذیری، تقویت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خود اشتغالی از جمله هدف‌های هفته معرفی مشاغل است.

رویا عباسعلی‌پور معاون‌ پرورشی دبیرستان و مربی‌ پیشتاز با اشاره به برگزاری بازارچه کسب‌وکار در غرفه‌های متعدد، بیان کرد: محصولات عرضه شده در غرفه‌ها حاصل دست و هنر دانش‌آموزان به همراهی اولیاء آنان است که دستیابی به تجارب شیرینی را در فضای کسب درآمد در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

زهرا بهشتی رئیس مجلس‌دانش‌آموزی‌ ناحیه‌ یک و منشی‌ مجلس‌دانش‌آموزی‌ استان در بازدید از بازارچه اظهار کرد: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی‌ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا نماید.

وی در ادامه با اشاره جایگاه ویژه مشورت در آموزه‌های دینی و سخن امام علی‌(ع) «هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست»، تصریح کرد: انتخاب شغل مسئله ساده‌ای نیست و برخی از جوانان به دلیل نداشتن تجربه کافی در برخورد با جمع و عدم مهارت، اغلب در انتخاب شغل، دچار اشکال و سردرگمی می‌شوند. همچنین هدایت شغلی و آموزش هر فرد باید بر اساس استعداد و توان او انجام گیرد تا موجبات موفقیت او در زندگی اینده اش باشد.

لازم به ذکر است در غرفه‌های مختلف این بازارچه دست سازه‌های هنری تزئینی، نقاشی، آشپزی، شیرینی پزی، لوازم و التحریر و دیگر تولیدات دانش آموزی، در معرض دید قرار گرفت و معاونین‌، دبیران، اولیا و دانش‌آموزان از این بازارچه بازدید کردند.

دانش آموزان خبرنگار: رقیه کدخدازاده _ زهرا بهشتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار