دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

عملکرد دولت قبل موجب کاهش ارزش یارانه‌ها شد

با آزادسازی کنترل شده می‌توانیم تنش‌های ناشی از اقتصاد را مدیریت کنیم/ حجم رها شده نقدینگی هر فرصتی که پیدا کند در نقطه‌ای تمرکز می‌کند و آسیب می‌زند مگر اینکه در مسیر تولید سرمایه‌گذاری شود

تهران (پانا) - دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت یکی از شعارهای دولت یازدهم و دوازدهم این بود که قصد دارند به سمتی بروند که دست مردم در جیب خودشان باشد اما از آنجایی که طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را اجرا نکرده و تولید را احیا نکردند و اشتغال صورت نگرفت، چرخه اقتصاد به سمت تولید نرفت و ارزش ۴۵ هزار تومان کاهش یافت و سفره مردم خالی‌تر شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد دولت قبل موجب کاهش ارزش یارانه‌ها شد

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با پانا در خصوص اجرای طرح جدید دولت برای هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: «‌در حوزه اقتصادی در دولت‌ها و مجالس مختلف تصمیماتی اتخاذ می‌شد و همه درصدد این بودند که بتوانند با این تصمیمات اوضاع را به سمت مطلوب و کنترل تورم پیش ببرند. اما این اتفاق صورت نگرفت و بار اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به تعویق افتاد تا اینکه در دولت سیزدهم مورد همت دولتمردان قرار گرفت.»

وی افزود: «شرایطی که امروز وجود دارد با مجموعه شرایط بین‌المللی که شاهد هستیم و ماجرای روسیه و اوکراین به نظر می‌رسد که اجرای این طرح نیازمند دقت نظری است که بتواند هدفمند کردن را با شیب مناسبی به نقطه اجرایی برساند. در غیر این صورت ممکن است به پیامدهای نامطلوبی دست یابیم.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «هر مقدار که ما بحث آزادسازی را اجرایی کنیم، با آزادسازی کنترل شده می‌توانیم تنش‌های ناشی از اقتصاد را مدیریت کنیم. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که حتی با ورود دلارهای جدید ما نمی‌توانیم تعادل برقرار کنیم چون قبلاً توسط بانک مرکزی، نقدینگی در جامعه توزیع شده است. حجم رها شده نقدینگی هر فرصتی که پیدا کند در نقطه‌ای تمرکز می‌کند و آسیب می‌زند مگر اینکه در مسیر تولید سرمایه‌گذاری شود.

شاکری با بیان اینکه یک طرح اقتصادی با اجرای جمیع ضوابط و الزاماتی که دارد می‌تواند موفق باشد، گفت: «یکی از شعارهای دولت یازدهم و دوازدهم این بود که ما قصد داریم به سمتی برویم که دست مردم در جیب خودشان باشد اما از آنجایی که طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را اجرا ‌نکرده و تولید را احیا نکردند و اشتغال صورت نگرفت، چرخه اقتصاد به سمت تولید نرفت و ارزش ۴۵ هزار تومان کاهش یافت و سفره مردم خالی‌تر شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار