دبیرکل جبهه حامیان ولایت در گفت‌و‌گو با پانا:

ایران آنقدر ظرفیت دارد که با حذف ارز ترجیحی نیز جلوی گرانی گرفته شود

یارانه خوب است که به مردم داده شود اما نه به صورت نقدی بلکه خدماتی به مردم ارائه شود/ نظر رئیس‌جمهوری این است که فقر از بین برود، ایشان شبانه‌روز در حال دویدن است تا مشکلات را رفع کند، بدنه نیز باید مانند ایشان تلاش کنند

تهران (پانا) - دبیرکل جبهه حامیان ولایت ضمن ارزیابی مثبت از طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد کشور آنقدر ظرفیت دارد که با حذف ارز ترجیحی نیز جلوی گرانی اقلام اولیه هر روز سفره مردم گرفته شود، اما مهمترین موضوع کنترل تورم و گرانی است و باید بتوانند این موضوع را مدیریت کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران آنقدر ظرفیت دارد که با حذف ارز ترجیحی نیز جلوی گرانی گرفته شود

دلاور صیامی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: «در دولت نهم و دهم که یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم داده می‌شد، عرض کردم هم به دولتمردان، هم مردم و هم در مجلس که این طرح درست است که برای دهک‌های ضعیف مناسب است اما مضراتی هم دارد. همان موقع عرض کردم که این ۴۵ هزار تومان ۴۵۰ هزار تومان تورم ایجاد می‌کند و همین هم شد.»

وی ادامه داد: «جای تأسف دارد که خیلی از افراد در جامعه وجود دارند که علی‌رغم این همه منابع درآمدی کشور، محتاج یارانه ۴۵ هزار تومان هستند.»

صیامی اضافه کرد: «لذا این موضوع همسان‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که در حال اجراست باید مورد ریشه‌یابی درست قرار بگیرد که اگر این مبلغ یارانه را به صورت نقدی به مردم بدهیم چه مضراتی خواهد داشت. متاسفانه ما هیچ‌وقت کنترلی بر قیمت‌ها نداشته‌ایم. به صورت دستوری هیچ اقلامی نه ارزان می‌شود، نه ثابت می‌ماند بلکه همیشه آنچه را که روی آن دست گذاشته‌اند، چندین برابر گران شده است.»

باید جلوی گرانی و تورم گرفته شود

دبیرکل جبهه حامیان ولایت گفت: «یارانه به صورت کلی خوب است که به مردم داده شود، اما اگر می‌خواهند به مستضعفان کمک کنند، موضوع پزشکی را از سرماخوردگی تا عمل جراحی برای‌شان رایگان کنند. همچنین موضوع تحصیلات را از پیش‌دبستانی تا دکتری برای مردم رایگان کنند. ما که می‌خواهیم این بودجه کلان را به مردم بدهیم، بخواهیم نخواهیم تورم ایجاد خواهد کرد. کشورمان آنقدر ظرفیت دارد که با حذف ارز ترجیحی نیز جلوی گرانی اقلام اولیه هر روز سفره مردم را بگیریم. اما مهمترین موضوع کنترل تورم و گرانی است و باید بتوانند این موضوع را مدیریت کنند.»

وی تاکید کرد: «یارانه خوب است که به مردم داده شود اما نه به صورت نقدی بلکه خدماتی به مردم ارائه شود.»

صیامی با بیان اینکه باید ایرادات طرح را از بین ببریم، گفت: «اگر بودجه‌ای که برای این کار اختصاص داده شده است به صورت زیرساختی برای کسانی که دستشان به جایی نمی‌رسد استفاده شود مطمئن باشید کشور از فقر نجات پیدا خواهد کرد و فقر مطلق نخواهیم داشت.»

رئیس‌جمهوری شبانه‌روز در حال دویدن است تا مشکلات مردم رفع شود

وی تصریح کرد: «نظر رئیس‌جمهوری این است که فقر از بین برود، ایشان شبانه‌روز در حال دویدن است تا مشکلات را رفع کند. بدنه نیز باید مانند ایشان تلاش کنند. مدیران ارشد دولت قبل هنوز در این دولت مشغول فعالیت هستند، نیروهای انقلابی هنوز نتوانستند وارد دستگاه‌های اجرایی شوند. این یکی از ایرادات به تیم فعلی است. هنوز همان‌هایی که کشور را به جایی بردند که در دره سقوط کند در این دولت مشغول کار هستند، فقط بعضی‌ها ظاهر عوض کرده‌اند. لذا ما انتظار داریم که تغییر مدیریت داده شود و برای مدیریت یارانه نیز به صورت زیرساختی و برنامه‌ریزی‌شده انجام شود که مردم دیگر طاقت گرانی بیشتر از این را ندارند. کمرشان شکسته و همین گرانی هم باعث معضلات اجتماعی، بی‌خانمانی و طلاق و ...خواهد شد و ضربه‌ای به کشور خواهد بود.»

باید از منابع کشور برای خود مردم استفاده کنیم و بیشتر از این به آن‌ها فشار وارد نشود

دبیرکل جبهه حامیان ولایت اضافه کرد: «سرمایه اصلی ما همین مردم و جوانان هستند و لذا نباید کاری کنیم که با کارهای‌مان کسی ناراضی شود، کسی ناراحت شود. ما مدیون همین افراد هستیم. همین مردم بودند که ۸ سال مقابل استکبار جهانی ایستادند، مقابل داعش ایستادند و همین مردم هستند که در همه صحنه‌ها هستند و لذا باید. برای این مردم به صورت برنامه‌ریزی‌شده و اساسی و از منابعی که داریم برای خود مردم استفاده کنیم و دیگر بیشتر از این به مردم فشار نیاید و کسی شرمنده نشود.»

دلاور صیامی در پایان در ارزیابی کلی از طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد: «این مسأله را خوب ارزیابی میکنم اما باید به صورت زیرساختی و برنامه‌ریزی‌شده انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار