تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش از فرهنگیان منتخب مناطق شهر تهران

دستگاه تعلیم و تربیت هر کشور؛ ترسیم کننده آینده آن کشور است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین گرامیداشت مقام معلم ضمن تقدیر از معلمان منتخب؛ دستگاه تعلیم و تربیت هر کشور را ترسیم کننده آینده آن کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه تعلیم و تربیت هر کشور؛ ترسیم کننده آینده آن کشور است

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته مقام شامخ معلم گفت: هر کشوری اگر در پی توسعه و پیشرفت است می بایست به نظام آموزش و پرورش خود نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی دستگاه تعلیم و تربیت هر کشوری را ترسیم کننده آینده آن کشور دانست، مشروط بر اینکه مورد توجه و عنایت مسئولین و آحاد مردم جامعه باشد.

کریمیان با اشاره بر اینکه در کشور ایران جایگاه آموزش و پرورش بسیار بالا و رفیع است افزود: در آموزش و پرورش جایگاه معلم بسیار ممتاز و ویژه است و می توان گفت اصلی ترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است، همانطور که مقام معظم رهبری بارها در رهنمودهایشان به این موضوع تاکید داشته اند، به خصوص در جمع فرهنگیان سرآمد کشور در فرازی فرمودند: معلم به معنای واقعی معلم؛ جایگاه خاصی دارد اما معلمان آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارند چراکه مخاطب آنها قشر نوجوانان جامعه هستند که بیشترین ظرفیت پذیرش را به واسطه موقعیت سنی خود دارند و پای کلاس درس معلمان می نشینند، بنابراین نقش معلم آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است چراکه در آینده، اداره کشور در دست همین نوجوانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در منویات خود گام دوم انقلاب را مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی عنوان کرده اند و برای رسیدن به هدف ارزنده تمدن سازی؛ نیازمند سرمایه گذاری روی نیروی انسانی هستیم.
وی در ادامه بر نقش موثر نیروی انسانی تصریح کرد و افزود: بدون نیروی انسانی خبره و تربیت شده نمی توان به تمدن سازی نایل آمد چراکه تمدن نوین اسلامی به رکن رکین نیروی انسانی کارآمد، کاربلد، متخصص و توانمندسازی شده و تربیت یافته احتیاج دارد و این مهم محقق نمی شود مگر در مدرسه و به دست معلمان عزیز و فرهیخته که با تلاش و مجاهدت های خود در مسیر رشد و آگاهی دانش آموزان، آینده‌ای روشن را برای دانش آموزان و جامعه رقم می زنند.
گفتنی است در این مراسم از فرهنگیان منتخب شهر تهران با حضور خانواده های حاضرین تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار