همکاری حدود ۵ هزار نفر با ستاد بازسازی عتبات عالیات

تهران (پانا) - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت حدود ۵ هزار نفر در کشور به صورت مستمر با این ستاد همکاری دارند که کم‌تر از ۴۰۰ نفر از آن‌ها حقوق، آن هم به میزان کم دریافت می‌کنند و بقیه این افراد بدون هیچ چشم‌داشتی مشغول فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
همکاری حدود ۵ هزار نفر با ستاد بازسازی عتبات عالیات

محمدجلال مآب روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه رییسان سابق و جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: حدود ۱۵۰ هزار نفر نیز در موکب‌های سراسر کشور از جمله در ایام اربعین حسینی(ع) فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است، اتکا به کمک های مردمی داشته باشیم؛ گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مردم، هر سال شاهد رشد کمک ها و مشارکت های مردمی به این ستاد هستیم.

وی اظهار داشت: بازسازی و توسعه حرم های مطهر و برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) به ویژه در بخش اسکان و تغذیه با مشارکت موکب ها از جمله ماموریت‌های این ستاد است.

مآب با اشاره به شعبه های این ستاد در سراسر کشور افزود: این ستاد در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و کرونا و مواردی که نیاز است که به کمک مردم بیاید؛ با کمک موکب ها، مشارکت فعال داشته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خاطرنشان کرد: استان قم در ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور، جزو استان های موفق است.

وی گفت: نخستین طرح این ستاد در حوزه بازسازی پس از حدود پنج سال تلاش که مختص فعالیت‌های مربوط به مرمت و بازسازی حرم‌های مطهر در بخش‌های گوناگون بود؛ در کنار ادامه این فعالیت‌ها و با حدود پنج سال تجربه؛ فعالیت این ستاد در حوزه توسعه حرم‌های مطهر شروع شد و اولین طرح بزرگ این ستاد طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف با عنوان صحن حضرت فاطمه(س) بود.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان موفق شدیم، تحویل دادن این طرح را به حرم مطهر شروع کنیم؛ افزود: در مراسمی موفق شدیم، بلوک‌های اداری و کتابخانه را به صورت رسمی تحویل حرم مطهر دهیم.

مآب با اشاره به تحویل مرحله‌به‌مرحله طرح مذکور به حرم مطهر ادامه داد: ان‌شاءالله در عید سعید غدیر خم طی مراسم باشکوهی، به طور کامل این طرح به مساحت ۲۳۰ هزار مترمربع تحویل حرم مطهر امام علی(ع) می‌شود.

وی همچنین گفت: در همان ماه شعبان نیز پایان سازه صحن پنج هکتاری حضرت زینب(س) در کربلای مُعلی اتفاق افتاد که ان شاءالله با مشارکت همه مردم ایران بتوانیم به خوبی این طرح را به اِتمام برسانیم.

وی افزود: آیین کلنگ زنی فاز ۲ طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) نیز انجام شده است که ان شاءالله در کنار توسعه و بازسازی این حرم های مطهر بتوانیم نام ایران و ایرانی را هم در آن جا بگذاریم تا همه دنیا این ارادت و شیفتگی مردم ایران را به ائمه اطهار(ع) مشاهده کنند.

مآب اظهار داشت: از قدیم، ایرانیان اقدام به توسعه رواق ها و شبستان های اصلی در جوار بارگاه ائمه اطهار(ع) می کردند و آثار هنری استادکاران ایرانی را در این اماکن مقدس شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: کار طراحی طرح توسعه و جامع حرم مطهر در کاظمین نیز با همکاری تولیت حرم مطهر کاظمین با استفاده از کارشناسان ایرانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حرم مطهر پدر و پسر امام رضا(ع) را در کاظمین داریم، گفت: استان‌های قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و فارس؛ معین حرم مطهر کاظمین هستند.

وی در پایان با معرفی «رضا حافظی» به عنوان رییس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، از خدمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین احمدی قمی رییس قبلی این ستاد تقدیر و بیان کرد: از حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی همچنان در بخش امور بین الملل این ستاد بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار