تاکید نوری بر استفاده ار ظرفیت هنرستان‌ها در راستای تحقق فعالیت‌های دانش‌بنیان

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال، بر استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برای تحقق فعالیت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکید نوری بر استفاده ار ظرفیت هنرستان‌ها در راستای تحقق فعالیت‌های دانش‌بنیان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمانه با معلمان شهر تهران، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان شهر تهران و ادای احترام به امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای عرصه تعلیم و تربیت به ویژه عالم فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: انتخاب سالروز شهادت شخصیت برجسته ای که در راه روشنگری به شهادت رسید و در نظام تعلیم و تربیت پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران برای جلوگیری از انحراف ها نقش بی بدیلی داشت و به عنوان روز پاسداشت مقام معلم، انتخاب شایسته ای بوده است.

وی با اشاره به خدمت خود در مدارس جنوب شهر تهران به عنوان معلم گفت: من با فضای شور و شعور و عشق تدریس از نزدیک آشنا هستم و معلمان با ایثار و تلاش و فعالیت های جهاد گونه خود هر روز بیش از پیش در مسیر سخت اما سبز رشد و شکوفایی فرزندان عزیز ایران اسلامی گام برمی دارند که این فعالیت و تلاش بی وقفه جای تشکر و تقدیر دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توجه به جایگاه محوری و فاخر مقام معلم در نظام آموزش و پرورش، حفظ و ارتقایشان و منزلت و معیشت معلمان بسیار مهم است و طرح رتبه بندی معلمان ناظر بر تحقق همه این اهداف بوده و صرفا جنبه معیشتی و مالی ندارد گفت: این قانون بعد از ١٠ سال به لطف خداوند و تلاش دولت، مجلس شورای اسلامی و همکاران تصویب شد که با تصویب آن تخصیص بودجه ٣٨ هزار میلیارد تومانی نیز برای یک سال و نیم مصوب شد.

نوری با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت انقلابی و مردمی افزود: اقدامات لازم برای همسان سازی همکاران در دانشگاه فرهنگیان هم از جمله اقدامات انجام شده در این دولت است.

عضو کابینه دولت انقلابی و مردمی، با بیان اینکه شهیدان کاظمی آشتیانی، طهرانی مقدم و همت همه معلم بوده اند افزود: اکنون نیز مدافعان حرم و دانشمندان حوزه فعالیت های دانش بنیان همه تربیت یافتگان همین نظام آموزشی هستند و این نشان از خدمات ویژه دستگاه تعلیم و تربیت برای رشد و شکوفایی ایران اسلامی دارد.

وی تکریم مقام شامخ معلم را تعظیم شعائر الهی دانست و خاطرنشان کرد: فرمان جاری شدن تعلیم و تربیت توسط خداوند بر پیامبر نور و رحمت حضرت محمد بن عبدالله (ص)، برای رهایی بشر از جهل و نادانی صادر شد که این مطلب خود نشان از اهمیت کسب علم و دانش و شان و جایگاه معلم دارد، همانطور که در روایات زیادی از سوی معصومین (ع)، بر تکریم جایگاه معلم تاکید شده است.

وزیر آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را بستر استقرار حکمرانی شایسته در حکومت اسلامی دانست و گفت: هم خداوند متعال و هم ملائکه و هر آنچه در آسمان و زمین است، بر معلم درود می فرستند و امیدواریم خداوند منان، عطیه وجود معلمان را از ما دریغ نکند.

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل سختی است چراکه تعامل با افراد، سلیقه ها، خواست ها، ظرفیت ها و استعداهای گوناگون در فضای آموزشی دشوار است افزود: پیچیدگی‌های عصر امروز با پیچیدگی های ادوار گذشته متفاوت است و معلمان پرتلاش ما خود را با سرعت به شرایط کنونی و مطلوب می رسانند و در واقع معلمان معماران و هنرمندان عصر سنت گریزی هستند.

نوری با بیان اینکه معلمی شغل نیست و هنر است به فعالیت ها و اقدامات ویژه معلمان در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا هر خانه تبدیل به مدرسه شد و معلمان با عشق و ایثار و تلاش های مجاهدانه خود به برگزاری کلاس های درس در زیست بوم جدید پرداختند تا فرزندانشان از گوهر الهی علم و دانش بی بهره نمانند.

وی فعالیت معلمان را جهادی دانست، افتخار خود را خدمت گذاری به معلمان، جامعه و نظام تعلیم و تربیت عنوان و از همه معلمان به خاطر فعالیت ها و تلاش های بی دریغ خود، در مسیر رشد و توسعه و آبادانی کشور تقدیر کرد.

وزیر آموزش و پرورش معلمان را پایه گذاران تمدن نوین اسلامی خواند که در کنار دولت انقلابی و مردمی، تلاش و اهتمام ویژه ای در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند.

نوری همچنین با اشاره به شعار سال، بر استفاده از ظرفیت هنرستان های فنی و حرفه ای برای تحقق فعالیت های دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار