نوری در نشست تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:

ضرورت تغییر نظام «آموزشی» به «تربیتی»

در نظام آموزشی صرفاً به دانش‌آموز یاد می‌دهیم اما دانش‌آموزی که یاد گرفت و شغلی نداشته باشد، به آسیب‌های اجتماعی روی می‌آورد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت با استعدادیابی به‌راحتی می‌توان مسائل خودکنترلی را پیدا کرد و در پیشگیری از استفاده از مواد مخدر مثمرثمر بود‌. 

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تغییر نظام «آموزشی» به «تربیتی»

یوسف نوری در نشست تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با بیان اینکه مواد مخدر یکی از پدیده‌های بسیار خطرناک عصر نوین است، اظهار کرد: مواد مخدر آثار زیانباری دارد و از نظر بهداشتی و فرهنگی و اجتماعی نیز بنیان‌های نظام اجتماعی را تهدید می‌کند. البته مواد مخدر آثار زیان باری نیز برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

وی ادامه داد: اکنون ۱۴۵ آزمون برای داشتن نیمرخ روانی فرد وجود دارد باید بتوانیم نیمرخ روانی مناسبی از افراد در این زمینه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه نباید به صورت تجویزی و مهندسی در این باره عمل کنیم بیان کرد: باید برای تربیت دانش‌آموز برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوان دانش آموز را در مسیر یادگیری قرار داد. باید بتوان کلاس‌های درس را دانش‌آموز‌محور کرد این امر امروزه معلم‌محور است.

نوری ادامه داد: در سند تحول بنیادین موضوع اصلی این است که بتوانیم نظام آموزشی را به نظام تربیتی تغییر دهیم. در نظام آموزشی صرفاً به دانش‌آموز یاد می‌دهیم اما دانش‌آموزی که یاد گرفت و شغلی نداشته باشد، به آسیب‌های اجتماعی روی می‌آورد. ما با کمک سند تحول بنیادین، مراکز تربیتی و هنرستان‌ها را به مراکز نوآوری و خلاق و تبدیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه باید نظام مهندسی را به نظام برنامه‌ریزی تبدیل کنیم افزود: در مناطق پرخطر هدف هم همین است که خلاقیت ایجاد کنیم. ۴۰۰ محله را در نظر گرفتیم که موضوع فرهنگی در آن دیده شده است. حضور خیرین می‌تواند مشکلات اجتماعی را برطرف کند؛ خیرین می‌توانند واسطه خوبی بین حاکمیت و مردم آسیب‌دیده باشند.

وزیر آموزش و پرورش از اهمیت استعدادیابی و روانشناسی دانش‌‌آموزان گفت و ادامه داد: با استعدادیابی به راحتی می‌توانیم مسائل خودکنترلی را دریابیم که در پیشگیری از استفاده از مواد مخدر موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار