وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی برای 16 استان مرزی کشور

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان مریوان از تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی برای 16 استان مرزی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی برای 16 استان مرزی کشور

یوسف نوری عصر امروز در نشستی که با شرکت فرهنگیان شهرستان مریوان برگزار شد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، به اهمیت و جایگاه مقام معلم از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: در اولین آیات نازل شده بر وجود مقدس پیامبر اسلام ، خداوند اولین معلم است و تمام اسماء را به آدم یاد داد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) نیز خود را به عنوان معلم معرفی کرده است ؛ گفت: انسان ها یا معلم اند یا متعلم و از این دو حالت خارج نیست.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به اهمیت کار معلم در جامعه و ارزش افزوده آموزش و پرورش در جامعه، اظهار کرد: در دوره ابتدایی بالاترین ارزش افزوده را داریم و تنها معلم است که نقش آموزش و پرورش را اجرایی می کند و باعث بالا رفتن نرخ ارزش افزوده می شود.

وزیر آموزش و پرورش نرخ بازگشت سرمایه آموزش و پرورش را یکی دیگر از شاخص های اقتصادی معرفی کرد و گفت: این نرخ بازگشت با سایر بخش ها در آموزش و پرورش برابری می کند.

وی اشتغال را یکی دیگر از شاخص های اقتصادی در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار کرد: هنرستان ها با هدف گذاری خوب 80 درصد اشتغال در حال تربیت نیروی انسانی ماهر برای کشور هستند.

عضو کابینه دولت مردمی ایجاد سرمایه اجتماعی، فرهنگی و سواد های مختلف در دانش آموزان را از دیگر نقش های مهم آموزش و پرورش در جامعه عنوان کرد و بر تشریح و تبیین این کارکردها تاکید کرد.

نوری با اشاره به اینکه از اواخر دولت قبل موضوع رتبه بندی معلمان مطرح شد، گفت: این موضوع بدون هیچ گونه کار کارشناسی شده با مشکلات زیادی مواجه بود و با وجود اینکه دولت قبل ۸ سال فرصت نهایی و اجرایی کردن رتبه بندی را داشت، اما متاسفانه آن را به دولت بعدی موکول کرد.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: اعتبار رتبه بندی از 20 هزار میلیارد تومان برای سه سال به 68 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که 38 هزار میلیارد تومان برای امسال اختصاص داده شده است و اعتبار رتبه بندی با همکاری دولت محترم، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اکنون سه و نیم برابر شده و به تصویب رسید.

نوری با بیان اینکه فرایند آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در حال انجام است؛ خاطرنشان کرد: معلمان شاغل در ادارات و معلمان استثنایی شامل این طرح نمی شدند که در آئین نامه جدید این موارد اصلاح شده و برای معلمان ابتدایی، مناطق مرزی و محروم هر سال، سه ماه ارفاق در نظر گرفته شده و هر چهار سال یک رتبه دریافت خواهند کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم از تدوین آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر توسط مسئولین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از روز دوشنبه هفته آینده و با تاکید رئیس جمهور محترم آیین نامه رتبه بندی در کمسیون دولت مطرح خواهد شد و زودتر از موعد مقرر تحویل داده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ماده یک رتبه بندی، یعنی بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش را مهم ترین ماده آن دانست و گفت: باید کاری کرد که کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء داد و مطمئنا با این کار بخشی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت مرتفع خواهد شد.

نوری یکی دیگر از اقدامات شاخص در آموزش و پرورش را رسیدگی به مناطق مرزی عنوان کرد و اظهار کرد: جامعه معلمان، سالم ترین، بهترین و عزیزترین اقشار جامعه هستند و ما دست تک تک فرهنگیان را می بوسیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه معلمان انسان های شریف جامعه هستند؛ خاطرنشان کرد: این قشر زحمت کش خواسته هایی نیز دارند که باید بیان شود و باید به درخواست های آنان رسیدگی شود.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به فعالیت نیروهایی تحت عنوان مهر آفرین در آموزش و پرورش، گفت: این طرح در سال 86 مطرح شد و این نیروها که حدود 60 هزار نفر هستند، کد کارمندی ندارند و نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت نشده هستند. با سازمان امور استخدامی رایزنی کردیم تا این نیروها در کنار تعیین تکلیفی هایی که مجلس تصویب کرده بود، جذب شوند و احکام حدود 20 هزار نفر از نیروهای تعیین تکلیف اعم از حق التدریس، خرید خدمات، نهضتی که سر کلاس بودند را قبل از عید صادر کردیم و حدود 12 هزار نفر نیز از اول مهر ماه، احکام آنان صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که تعیین تکلیف نشدند و کد کارمندی ندارند، قرار است که از آن ها آزمون داخلی برگزار شود و بعد از آزمون این نیروها تبدیل وضعیت داده خواهند شد.

وی از همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: متاسفانه در دولت قبلی این اقدامات را می توانستند انجام بدهند، اما انجام نشد.

عضو کابینه دولت مردمی گفت: همه مسائل آموزش و پرورش باید در داخل خود نظام تعلیم و تربیت حل شود.

نوری از همراهی و همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز با آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت: سال گذشته خیرین نیک اندیش سه هزار و 400 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند و برای دانش آموزان مدرسه ساختند و هفته گذشته تعهد کردند که این میزان دو برابر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش بر همگرایی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در آموزش و پرورش هیچ عنصری به اندازه معلم مهم نیست.

وی با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در دوران دفاع مقدس، گفت: بیشترین قشری که در جنگ حضور داشتند، بسیج دانش آموزی و معلمان بودند .

عضو کابینه دولت مردمی افزود: معلمان در دوران کرونا با شعار هر خانه یک مدرسه کار جهادی خود را ادامه دادند و این کار، ایثار معلمان را می رساند و با بازگشایی مدارس و دوری دوساله دانش آموزان از کلاس و مدرسه، تلاش و اهتمام این عزیزان قابل تقدیر است .

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان مریوانی گفت: زمانی شما میزبان رزمندگان کشور در عملیات های مهمی در دوران دفاع مقدس بودید و همه شما عزیزان را می شناسند و تلاش و زحمات شما عزیزان قابل تقدیر است .

وی از تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی برای 16 استان مرزی کشور خبر داد و گفت: در این طرح یک معلم ثابت در اختیار ایت فعالیت قرار می گیرد .

نوری از برگزاری آزمون استخدام معلمان طی امروز و فردا خبر داد و گفت: 34 هزار و 813 نفر از شرکت کنندگان جذب آموزش و پدورش خواهند شد که بخشی از این نیروها به نیروی ثابت مناطق مرزی و عشایری تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمام کلاس های کانکسی و سنگی باید برچیده شود و مدرسه ای بدون چشمه آب بهداشتی نباید داشته باشیم و با کمک خیرین این کار را انجام خواهیم داد و با کمک خیرین 8 هزار مدرسه کانکسی و سنگی در طی سه سال با کمک مجمع خیرین مدرسه ساز برچیده خواهد شد.

وی از اختصاص اعتبار بی سابقه برای زمین چمن مصنوعی در مدارس خبر داد و گفت: هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار، مخصوصا برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی برای جبران عقب ماندگی پایگاه های تابستانی در نظر گرفته شده است و با این اقدامات بخشی از عقب ماندگی جبران خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را مهم ترین کار آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار کرد: اجرای سند تحول در دستور کار قرار دارد و به انجام خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار