عرفان شعبانی:

برای تحقق سند تحول بنیادین، معلم باید به اطلاعات به‌روز و مهارت‌های مختلف مجهز باشد

تهران (پانا) - معاون آموزشی دبستان امام هادی (ع) منطقه ۱۴ تهران، ضمن تأکید بر تربیت دانش‌آموزان در همه ابعاد در راستای سند تحول بنیادین عنوان کرد معلم باید توانمند باشد و خود را به اطلاعات به‌روز و مهارت‌های مختلف مجهز کند تا بتواند در یادگیری دانش‌آموز تأثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برای تحقق سند تحول بنیادین، معلم باید به اطلاعات به‌روز و مهارت‌های مختلف مجهز باشد

عرفان شعبانی؛ معاون آموزشی دبستان امام هادی (ع) منطقه ۱۴ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «از سال ۹۶ با گروه‌های آموزشی اداره فعالیت داشتم و به عنوان سرگروه آموزشی پایه ششم و پایه چهارم، مدرس کارگاه‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی، مدرس ضمن خدمت توصیفی و ضمن خدمت تحلیل کتب فعالیت داشتم. همیشه سعی دارم نگاه حرفه‌ای و پیشرفته‌ای به کلاس درسم داشته باشم و تا حدی که توانایی دارم، پیشرفت کنم. بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان بودم و بسیار خرسندم که این راه را برای ورود به حرفه معلمی انتخاب کردم. همکاری با اداره کل دبیرخانه درس پژوهی و تدریس در مدرسه تلویزیونی از جمله فعالیت‌هایی است که در این راستا انجام دادم.»

شعبانی در‌خصوص فعالیت‌های خود در مسیر معاونت افزود: «از زمانی که در سمت معاونت قرار گرفتم، سعی داشتم همچنان برای رشد و ارتقای مدرسه فعالیت‌های مفیدی انجام دهم تا با همکاری سایر عوامل اجرایی بتوانیم تسهیل یادگیری برای دانش‌آموزان و توسعه حرفه‌ای معلمان را محقق سازیم. جشنواره‌های بزرگی را برگزار کردیم و در ارزشیابی توصیفی قدم‌های مؤثری برداشتیم و تولید محتوا انجام دادیم. از جمله آن‌ها می‌توان به تهیه فیلم‌های آموزشی برای جشنواره فناوری و تولید محتوا اشاره کرد.»

معاون آموزشی دبستان امام هادی (ع) منطقه ۱۴ در‌خصوص دلیل موفقیت خود در این زمینه اظهار کرد: «انگیزه و علاقه در مسیر رشد، اهمیت به‌سزایی دارد و انسان باید میل به پیشرفت داشته باشد. در هر کاری باید نگاه حرفه‌ای داشته باشیم و صرفاً به عنوان یک شغل به کار نگاه نکنیم. باید کار خودمان را زندگی خود بدانیم و همان‌طور که برای زندگی خود تلاش می‌کنیم تا به موفقیت برسیم، اگر همین دیدگاه را هم به شغل داشته باشیم، این انگیزه را در ما ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم.»

شعبانی در پایان به علاقه‌مندان ورود به آموزش و پرورش توصیه کرد: «افرادی که علاقه‌مند ورود به این حوزه هستند، رسالت سنگینی بر دوش دارند مخصوصاً در دوران ابتدایی که در کنار آموزش دانش‌آموز، پرورش او نیز مورد بحث است. برای این که بتوانیم دانش‌آموز را در همه ابعاد، در راستای سند تحول بنیادین تربیت کنیم، معلم باید توانمند باشد و خودش را به اطلاعات به‌روز و مهارت‌های مختلف تجهیز کند تا بتواند در یادگیری دانش‌آموز مؤثر واقع شود.»

دانش‌آموز خبرنگار؛ مطهره بوالحسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار