مدیر آموزش و پرورش کلات:

مهم‌ترین عامل شکل‌گیری هنرستان‌ها هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات در مراسم نواختن زنگ هفته معرفی‌ مشاغل در‌محل هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش حضرت معصومه (س) شهرستان کلات گفت مهمترین عامل شکل‌گیری هنرستان‌ها هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین عامل شکل‌گیری هنرستان‌ها هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان است

امروز با حضور علی صلاحی فرماندار کلات، رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستان، نمایشگاه هنرهای دستی و توانمندی هنرجویان هنرستان دخترانه حضرت معصومه (س) افتتاح شد.

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته معرفی مشاغل، مهمترین عامل شکل‌گیری هنرستان‌ها را هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان دانست و افزود: نگاه به هنرستان‌ها باید مثبت باشد تا تغییرات مهم در آن صورت بگیرد و برای این امر لازم است از پایه‌های پایین‌تر شروع به زمینه‌سازی برای ورود دانش‌آموزان به این فضاها کرد. در سند تحول بنیادین بر موضوع هر فرد، یک مهارت، تاکید شده است. آموزش‌های ما در مدارس باید به نحوی باشد که فرد برای ورود به جامعه مهارت لازم را داشته باشد.

وی افزود: یکی از مقوله های مهم در جذب دانش‌آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش توسعه متوازن است که ما در دو سال گذشته در شهرستان، 8 درصد نسبت به سنوات قبل افزایش جذب دانش آموزان در هنرستان‌ها را داشته‌ایم و امیدواریم این رقم را در سال تحصیلی جدید افزایش دهیم.

پروانه اظهار کرد: یکی‌ دیگر از عواملی‌ که می‌تواند دانش‌آموزان را به سوی هنرستان سوق دهد تجهیزات کارگاهی است، خوشبختانه در هنرستان‌های شهرستان کلات به نسبت رشته‌های موجود، تجهیزات قابل قبول و خوبی را در اختیار داریم که این تجهیزات نیاز به به‌روزرسانی و تقویت دارند و در برخی از رشته‌ها نیز طرح آموزش‌های مهارتی برون‌سپاری، با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان در‌ حال اجراست.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم وقتی دانش‌آموزی فارغ‌التحصیل می‌شود، صرف اینکه مدرکی گرفته باشد وارد اجتماع نشود، بلکه مهارت‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و ورود به بازار کار را آموخته و این مهم به درآمدزایی منجر شود و امروز به عینه مشاهده کردیم که هنرجویان این هنرستان به خوبی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

در ادامه این‌ مراسم، نمایشگاه هنرهای دستی و توانمندی‌های هنرجویان این آموزشگاه افتتاح و از آن بازدید به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار