امام جمعه کاشمر:

دانش‌آموزان با روزه گرفتن، اراده خود را تقویت کنند

کاشمر (پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت دانش‌آموزان با روزه‌گرفتن می‌توانند اراده خود را تقویت کنند و در زندگی در برابر مشکلات سخت قادر به یک تصمیم‌گیری درست خواهند بود.

کد مطلب: ۱۲۷۲۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با روزه گرفتن، اراده خود را تقویت کنند

ماه مبارک رمضان، ماهی برای نزدیک‌تر شدن به خدا، ماهی است که کودکان هم برای آماده‌سازی خودشان روزه کله گنجشکی می‌گیرند و تعدادی از عزیزانمان نیز به روزه اولی‌ها می‌پیوندند و اولین روزه‌های خود را تجربه می‌کنند، در این میان نقش والدین در حفظ سلامت و شادابی این روزه اولی‌ها، با مراقبت از تغذیه صحیح آنان، بسیار مهم است.

ستایش مودب دانش‌آموز ۱۰ ساله که از سن ۸ سالگی تاکنون تمام روزه‌هایش را گرفته، در گفت‌و‌گو با پانا از حال و هوا و احساس شیرین خود می‌گوید: «من روزه‌داری را خیلی دوست دارم مخصوصاً در این سال کمی هوا از سال‌های گذشته سردتر است و روزه گرفتن برای من آسان است.»

وی بیان می‌کند: «از آنجا که والدینم قبل از شروع ماه مبارک رمضان، برای من با ذوق و اشتیاق خاصی از روزه‌داری گفته بودند، من هم در مدرسه از فواید روزه گرفتن به دوستانم می‌گویم و آن‌ها هم مانند من با شور و هیجان بالایی روزه می‌گیرند.»

مادر نرگس احمدی دانش‌آموز ۹ ساله، درباره اثرات و سختی روزه بر روی کودک خودش به پانا عنوان می‌کند: «‌روزه گرفتن برای نرگس سخت است، تا آن جا که ضعف و بی‌حالی او زیاد بود، اما این موضوع سبب بهانه‌گیری نرگس نشد؛ چرا که گرایش‌های مذهبی دخترم بالاست.»

حجت‌ السلام جواد طاهری امام جمعه شهرستان کاشمر نیز در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «‌یکی از ابزارهای قوی برای کسب تقوا روزه گرفتن است. خداوند متعال روزه را واجب کرده است و فایده‌اش به حدی است که اگر آن را ترک کنیم، ضررهای زیان‌باری دارد، پس بایستی نوجوانانی که به سن بلوغ رسیده‌اند روزه بگیرند. این گرسنگی نوعی جنگ و مبارزه‌ یک مومن با هوای نفسش است.»

وی ادامه می‌دهد:« اگر دانش‌‌آموزان از گرسنگی فرار می‌کنند، بعدا گرفتار فشارهای خطرناکی می‌شوند. دانش‌آموزان با روزه گرفتن می‌توانند اراده خود را تقویت کنند و در زندگی در برابر مشکلات سخت قادر به یک تصمیم‌گیری درست خواهند بود.»

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار